Klapy wirowe - usuwanie, zaślepienie i programowe wyłączenie

Klapy wirowe to kolejny z „wynalazków”, który miał poprawić ekologię i działać na korzyść środowiska i jednostek silnikowych, a w praktyce temu pierwszemu niespecjalnie pomaga, a drugiemu może poważnie zaszkodzić.

Metoda usuwania klap wirowych, które z uwagi na zabrudzenia przestają poprawnie działać, jest dobrą i wskazaną praktyką, w pełni bezpieczną dla obu podmiotów, a wiąże się z zaślepieniem klap w kolektorze specjalnymi wkładkami, dobranymi do danego modelu. I najważniejsze na koniec.

Praktyce usuwania klap wirowych i zastępowaniu ich wysokiej jakości zaślepkami, konieczne jest przeprogramowanie sterownika (ECU), które wyłączy klapy również z poziomu komputera. Bez nowej mapy, usuwanie klap spotęguje tylko kolejne problemy!

Diagnostyka komputerowa
BMG icon

Diagnostyka komputerowa

Zanim zaczniemy prace przy Twoim aucie, najpierw upewnimy się czy problem faktycznie dotyczy wspomnianych klap wirowych!

Usuwanie i zaślepienie klap wirowych
BMG icon

Usuwanie i zaślepienie klap wirowych

Jeżeli diagnostyka wykaże problemy z klapami, wówczas wykonamy usługę ich usunięcia i zastąpienia specjalnymi zaślepkami, wykonanymi z wysokiej jakości materiałów.

Nowa mapa i wyłączenie klap
BMG icon

Nowa mapa i wyłączenie klap

Fizyczna ingerencja to tylko połowa sukcesu! Konieczne jest umiejętne przeprogramowanie sterownika i napisanie nowej mapy, która wyłączy element z poziomu komputera.

Opinie naszych klientów

Назар Наконечний
Назар Наконечний
07:06 17 Oct 23
Polecam! Bardzo profesjonalna i przemiła obsługa.
P MO
P MO
13:20 07 Oct 23
Adblue / Peugeot 3008 1.5hdi - wszystko ok, miła obsługa, polecam
Grzegorz Rojek
Grzegorz Rojek
06:59 25 Sep 23
Robert
Robert
09:33 24 Sep 23
Miałem problem z DPF i EGR w moim mondeo MK4 przedlift. Po wysłaniu zapytania do różnych warsztatów BMG zareagował najszybciej. Miła,kulturalna i profesjonalna obsluga plus dogodny termin równa się drugie życie mojego pojazdu. Szczerze polecam👍
Łukasz Karulek
Łukasz Karulek
16:14 22 Sep 23
Pełna profeska! Zostawiłem auto na chip tuning, przyrost mocy ze 130 do 200 koni, przeszło to moje najśmiejsze oczekiwania. Leci teraz jak rakieta :) Panowie bardzo mili i rzeczowi, profesjonalnie odpowiadają na wszelkie pytania. Każdemu polecam wizytę w tym miejscu! :)
Krystian Kadłubowski
Krystian Kadłubowski
12:54 16 Sep 23
Sprawna, szybka obsługa. Chiptuning w BMW 540i wyszedł bardzo dobrze, po modyfikacjach moc 415 KM oraz moment obrotowy 550 Nm. Po kilku dniach użytkowania auto działa bez zarzutu. Polecam.
Mateusz Klepadło
Mateusz Klepadło
12:58 06 Sep 23
Szybko, sprawnie, wzorowy kontakt ;)Robota tez klasa i dość szybko zrealizowana nawet koledzy pomogli z innym problemem i po wizycie tez dopytywali czy wszystko ok, mocno polecam
Mirosław Barszczewski
Mirosław Barszczewski
18:12 01 Sep 23
Profesjonalizm i perfekcja!
Szymon Koźbielski
Szymon Koźbielski
13:34 29 Aug 23
Szybko i fachowo wykonana usługa.
Leanid Semianiuk
Leanid Semianiuk
09:18 29 Aug 23
Zostawiliśmy pojazd Renault Master na naprawę EGR, po naprawie jak pojazd wyjechał w trasę, stracił moc i komputer nie pokazał żadnego błędu. Wróciliśmy na "serwis", gdzie panowie z BMG powiedzieli że sprawdzą i to zrobią, ale po 2 tygodniach dowiedziałem się że oni nie mają pojęcia co się stało, gdy zabrałem do innego serwisu i po weryfikacji powiedzieli, że EGR został naprawiony w zupełnie nie prawidłowy sposób, zostało wgrane nie prawidłowe oprogramowanie i to że robota wykonany bardzo kiepska, wróciłem jeszcze do BMG i po przekazaniu tej informacji, panowie podjęli próbę naprawić to jeszcze raz i tym razem zepsuli całkowicie główny sterownik i auto zostało scholowane do innego serwisu. Między tym wszyscy z BMG poszli sobie na urlop i nawet mnie o tym nie poinformowali, co jest dla mnie zbyt ważne, ponieważ dzięki temu pojazdowi zarabiam na życie. Minął 5 tydzień panowie wrócili z urlopu i mnie poinformowali, że auto zrobione i jest gotowe. Zabieram swoją kochaną renówkę, a ona nie ma mocy, na komputerze brak usterek, niby wszystko działa a mocy nie ma. Odstawiłem pojazd do innego serwisu i się okazało, że oni założyli sterownik od innego pojazdu, jakimś cudem wgrali jeszcze od innego pojazdu oprogramowanie i skasowali kolumnę błędów żeby nie było widać błędów. MASAKRA!!! Co prawda wrócili mi 60% zapłaconej kwoty faktury, ale wydałem w innym warsztacie na nowy sterownik i wgranie prawidłowego oprogramowania 5 tyś zł. po czym Renówka poleciała pracować w pełnej mocy.DRAMAT!!! Ostrzegam i nie polecam oddawać swój pojazd do naprawy do tego "warsztatu"________________________________________Odpowiedz na odpowiedz właściciela BMG1) Od momentu zakupu nie było NIC robione ze sterownikiem i żadnej wcześniejszej modyfikacji nie było! Auto przyjechało z błędem EGR co świadczy że tabela błędów nie była skasowana, a po naprawie serwisu BMG wyjechało bez żadnego błędu, nawet gdy mechanicznie odłączałem jakąkolwiek wtyczkę. (Przed przyjazdem do BMG nie dawałem auta do innych serwisów z tą usterką)2) Temat pytań filtra DPF wynika z tego, że chciałem naprawić pojazd jak najszybciej i szukałem inne przyczyny usterki i to było tylko jako (czy może być przyczyną usterki DPF?)3) Faktycznie było uzgodnione z serwisem, że będzie założony przez nich nowy(używany) sterownik, ale nie myślałem że będzie założony od innego pojazdu! (mam ten wymieniony przez BMG sterownik, mogę go oddać do weryfikacji )4) Na sam koniec zostało wgrano to samo oprogramowanie jak twierdzi właściciel warsztatu - z tego wynika pytanie, ale dlaczego w taki razie przyjechałem z błędem od EGR, a na sam konie wyjechałem bez błędu ? czy jest to możliwe na tym samym oprogramowaniu?5)Na państwa wątpliwości co do moich kosztów, mogę przedstawić fakturę za naprawę z innego serwisu i przekazać kontakt do mechanika który tym się zajmował (dla weryfikacji co było robione przy moim aucie)Bardzo panu dziękuję za odpowiedź, która świadczy że pan nawet nie zna tematu do końca i wymyśla nowe okoliczności.
Rob J
Rob J
14:57 28 Aug 23
Szybko sprawnie i bezproblemowo, auto jezdzi inaczej, lepiej. Polecam !
Paulina Figurska
Paulina Figurska
13:21 09 Aug 23
Bardzo polecam! Dziś robiony chiptuning. Komunikacja, umówienie terminu, wykonanie - wszystko sprawnie i bez zarzutu.
Krzyś Tarkiewicz
Krzyś Tarkiewicz
14:17 08 Aug 23
Z perspektywy modów w 3 autach a 4 tym kompletnej naprawy elektroniki daje 5 gwiazdWeryfikacja OPINI.Jedno z nich padło. Auto poszlo do naprawy, koszt 12500 zł z czego okolo 7000zl to przez źle skonfigurowany soft i mapę błędów praktycznie usunietą.
Damian Zienkiewicz
Damian Zienkiewicz
13:23 04 Jul 23
Serdecznie polecam BMG tuning pod kątem obsługi / hamowni.W dniu dzisiejszym udałem się na badanie mocy na hamowni mojego auta.Specjalista dokonał pomiaru, wytłumaczył ewentualne problemy które mogą powstać na skutek błędnego podejścia do mojego auta przez innego mechanika(tunera) - delikatnie mówiąc.Tłumaczył rzetelnie, empatycznie słuchał, a sama obsługa zarówno Pana technika jak i osoby umawiajacej wizytę oceniam na konkretne 10/10.Jedyne co było negatywne to awaria drukarki, która nie wydała mi wydruku na czas, więc dostanę go mailem - lecz nie wpływa to w żaden sposób na opinie.Oby tak dalej obsługiwano klientów!Pozdrawiam cały zespół :)
Remigiusz Zapolski
Remigiusz Zapolski
13:46 26 Jun 23
Samochód stary ale Panowie się nim z zajęli należycie. Zakres prac egr,dpf,klapy off oraz chiptuning. Silnik 1.9 jtd 150 km w Saabie 9-5. Po wykonanych pracach auto zmieniło charakterystykę jazdy nie do poznania. Za pierwszym podejściem nie udało się zostały wykryte usterki, czyli podejście odpowiedzialne. Porównując przebiegi krzywych momentu i mocy z prezentacjami internetowymi innych firm, nie spotkałem się z analogicznymi wykresami oraz uwzględniono moje uwagi na temat osiągów przy wyższych obrotach - wniosek program to nie gotowiec, tylko dopasowany do samochodu indywidualny set.
Aneta
Aneta
10:41 24 Apr 23
Witam,Zdecydowanie polecam firmę BMG Tuning Wrocław.Oddałam w ich ręce Citroena Jumpera 2.0 blue HDI 163km. W aucie było usuwane programowo Ad blue (pojawil sie komunikat ze za 400km auta nie da sie odpalic) i była zwiększona moc silnika z racji ze bus jest w trakcie przeróbki na kampera wiec się przyda.Po 3 godzinkach byl telefon, że auto jest gotowe do odbioru.Samochód zyskal na dynamice, żwawiej przyspiesza, a komunikaty od Ad blue zniknęły na dobre.Jestem bardzo zadowolona z ich pracy. Polecam.
Remigiusz Perskawiec
Remigiusz Perskawiec
20:25 02 Mar 23
Dzisiaj w firmie BMG TUNING został zrobiony program mojego BMW G31 530d 265 Koni oraz zabieg wyłączenia Adblue i chcę powiedzieć że jestem bardziej niż zadowolony🙂👌 Seria wyszła dużo wyższa niż deklarowana przez BMW. Panowie z BMG stwierdzili że jednostka napędowa mojego BMW jest bardzo zdrowa. Po modyfikacji wyszło 329,3 KM i 692,5 Nm! Jest super! Po modyfikacji udałem się do De gdzie na autostradzie bez problemu osiągnąłem prędkość 265 Km/h i myślę że można osiągnąć więcej. Elastyczność silnika jest teraz niesamowita. Jestem bardzo zadowolony z modyfikacji którą chłopacy zrobili. Pełen profesjonalizm. Cena również jak dla mnie nie wygórowana. Mogę z czystym sumieniem polecić firmę BMG TUNING !
Kacper S
Kacper S
21:04 07 Nov 22
Usługa wykonana na bardzo wysokim poziomie. Dobry kontakt z serwisem. Znakomite efekty. Oddałem samochód w dobre ręce. Dało się odczuć zainteresowanie tym, żeby samochód jeździł dobrze, a nie tylko wykonaniem kolejnego zlecenia. Liczby na hamowni nie do końca oddają to jak bardzo zmieniła się dynamika jazdy. W połączeniu z wydechem i hamulcami M-Performance czysta radość.
Jarek Grybel
Jarek Grybel
06:08 10 Nov 21
Polecam / Pełen Profesjonalizm / Na Końcu Uśmiech Klienta 😁🏎🏎🏎
Wiktor
Wiktor
17:42 21 Sep 21
Kawa wypita , chip zrobiony , auto mniej spala i szybciej przyspiesza. Cena też bardzo dobra , w dodatku można było sporo się dowiedzieć od mechanika. Ja jestem zadowolony i mogę śmiało polecać.
Krzysztof Popczyk
Krzysztof Popczyk
11:10 13 Aug 21
Super obsługa, profesjonalne podejście do klienta, oby więcej takich firm świadczących usługi związane z naprawą samochodów. Ja zdecydowanie poleca i warto było jechać do nich 60 km.
Ireneusz Kwiatkowski
Ireneusz Kwiatkowski
23:04 27 Jul 21
Zrobilem czip tuning w firmie BGM Wroclaw 27 07 2021 i wyjechalem o 14 pacjent to Audi q7 4,2 tdi i do teraz czyli 28 07 2021 banan z twarzy niechce mi zejsc a wszyscy co sie tak cieszysz a ja na to przejedz sie moja q7 wrazenia z jazdy niesamowite znaja sie w 100% polecam warto jechac do nich nawet 1000km i napewno tam wróce z nastepnymi modyfikacjami z 320ps wykrzesano 370ps po prostu czarodzieje Pozdro BGM
Krzysztof Szalek
Krzysztof Szalek
20:44 16 Jul 21
Bardzo konkretne i profesjonalne podejście do klienta. Bez nawijania makaronu na uszy-ta praca jest zarówno pasja tych chłopaków.Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.Moja X5 m50d spala po nowej mapce ok. 1,5l/100km mniej. Jak jej gniotę po 220-240km/h to do pół l/100km więcej.
Damian K
Damian K
05:34 10 Jul 21
Obsługa na najwyższym poziomie. Panowie znają się na swojej robocie. Problem w postaci dpf-a został usunięty w umówionym czasie pomimo utrudnionego dostępu. Cena nie uległa zmianie, co nie jest niestety standardem u wszystkich. Auto złapało drugi oddech, będę polecał i na pewno jeszcze wpadnę na chipa.Peugeot 508Dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Patryk Rogowicz
Patryk Rogowicz
17:46 12 Jun 21
pacjent mercedes w212fl 2.2 cdi 170KM/400Nm pierwsze hamowanie pokazało 185KM/390Nm Stage 1 podniesienie mocy do 208KM/430Nm, usługa była prezentem na dzień ojca, auto miałem do dyspozycji dosłownie na chwile, zostałem obsłużony szybko, sprawnie i profesjonalnie, bez zbędnych niespodzianek, wybór padł na bmg bo zależało mi na bezproblemowej usłudze, nie zawiodłem się, a radość ojca bezcenna jeszcze raz wielkie dzięki za znalezienie terminu
Następne Opinie
js_loader

Skontaktuj się z nami!

Jeżeli chcesz zapobiec uszkodzeniom swojego auta, spadkom mocy i problemów wynikających z zastosowania klap wirowych w Twoim samochodzie, odezwij się do nas. Z przyjemnością umówimy termin dla Twojej wizyty lub odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania.

Tak, chcę usunąć to dziadostwo!

FAQ

Jak najbardziej. W innym przypadku nie wykonywalibyśmy tej usługi.

Tak.

W innym przypadku fizyczna interwencja nie ma najmniejszego sensu, gdyż bez programowego wyłączenia klap wirowych w silniku usługa ta nie dość, że nie przyniesie żadnych rezultatów, to będzie tak samo szkodliwa jak niedziałające klapy wirowe.

Cierpieć będzie również środowisko!

Tak jak pisaliśmy powyżej.

Nieumiejętna interwencja fizyczna w ten niewątpliwie wadliwy element, jakim są klapy wirowe, może szkodzić nie tylko pojazdowi, ale również środowisku.

Z tego właśnie względu warto oddać pojazd specjalistom, którzy napiszą nową mapę, bezpieczną dla silnika i środowiska.

Najprościej rzecz ujmując, jest to technologiczny wynalazek, który miał zapobiegać degradacji środowiska, a realnie jest źródłem wielu problemów, a którego główną cechą jest niestety – awaryjność.

Zamysłem działania klap wirowych jest poprawa mieszanki paliwowej poprzez zasysanie powietrza, ale element ten lubi się oderwać i wpaść do środka, generując ogromne koszty naprawy.

Maksymalny koszt usunięcia klap wirowych dla skrajnie najdroższych egzemplarzy to przedział w okolicy 1000 – 1800 zł.

Za to uszkodzenia mogące wynikać z awarii klap wirowych sięgają nawet do kilkunastu lub kilkudziesięciu tysięcy złotych w zależności od modelu, rocznika i silnika.

Usuwanie, zaślepienie i wyłączenie klap wirowych

Jak możemy odzyskać moc w Twoim aucie oraz zapobiec jego poważnym uszkodzeniom?  Oferujemy:

  • usuwanie klap wirowych
  • zaślepienie klap wirowych
  • programowe wyłączenie
  • serwis klap wirowych
  • diagnostyka komputerowa

Diagnostyki klap wirowych dokonamy na samym początku Twojej wizyty w naszym warsztacie.

PROBLEM Z EGR

Jeśli Twoje auto napędza silnik diesla, a Ty podczas jazdy masz wrażenie, że pojazd stracił moc, pojawiła się turbodziura i auto ”nie idzie” w przedziale do 2500 obrotów – to znak, że problem może dotyczyć klap wirowych. Diagnozę tę może potwierdzać dodatkowo wydostający się czarny dym z układu wydechowego. Jeśli taka sytuacja ma miejsce, koniecznie zgłoś się do nas.

Ospałość, brak początkowej reakcji na pedał gazu i odczuwalny spadek elastyczności silnika w dolnych przedziałach obrotów może wynikać z uszkodzenia wspomnianych klap wirowych. W naszym centrum BMG Tuning nie wróżymy z fusów, dlatego by mieć pewność co do finalnej opinii, wykonamy dla Ciebie profesjonalną diagnostykę komputerową, która wskaże przyczynę bolączki.

Jeśli spotkał Cię ten problem, to usługę diagnostyki komputerowej wykonamy dla Ciebie w naszym centrum we Wrocławiu lub dowolnym wskazanym przez Ciebie miejscu. W większości przypadków problemowi klap wirowych towarzyszy nielubiany przez wszystkich właścicieli aut tzw. ”check engine” i jest to kolejny z objawów, które powinny skupić Twoją uwagę na ewentualnej naprawie problemu.

Konstrukcja silników wysokoprężnych ma wiele zalet, ale też standardowe mankamenty, głównie te dotyczące eksploatacji konkretnych podzespołów. Problem z klapami wirowymi polega na zużyciu się uszczelek zapewniających odpowiednie ciśnienie w układzie. Rozszczelnienie układu powoduje natomiast uchodzenie powietrza zmniejszającego ciśnienie wewnątrz układ oraz wydostawanie się oleju na zewnątrz.

Wspomniana nieszczelność układu dolotowego będzie więc bezpośrednio związana ze spadkiem mocy Twojego auta. Towarzyszyć temu problemowi będzie seria wstydliwych dla kierowców diesla, mankamentów. Takich jak przysłowiowe ”kopcenie z rury” i pozostawianie za sobą czarnych chmur w postaci spalanego oleju napędowego.

 

USUWANIE KLAP WIROWYCH CZY REGENERACJA?

Jedynym potwierdzającym skuteczność zabiegiem jest trwałe usunięcie klap wirowych. Owszem, można je regenerować, jednak ta metoda będzie skuteczna tylko doraźnie. Problem na pewno wróci, podobnie jak nieszczelność w układzie dolotowym. I jest to fakt, z którym musi pogodzić się każdy właściciel auta napędzanego silnikiem diesla.

Usuwanie klap wirowych jest w pełni bezpiecznym dla Twojego samochodu, środowiska i portfela rozwiązaniem, które jesteśmy w stanie zaoferować. By skutecznie rozwiązać problem, wykonamy dla Ciebie profesjonalną diagnostykę komputerową zarówno we Wrocławiu jak i poza granicami miasta.

 

CZY REGENERACJA KLAP WIROWYCH MA SENS?

Teoretycznie tak. Praktycznie nie. Dlaczego? Regeneracja układu dolotowego będzie rozwiązaniem skutecznym, jednak w bliżej nieokreślonej perspektywie czasowej, problem na pewno powróci. Z reguły szybciej niż myślisz. Z tego właśnie względu najkorzystniejszym rozwiązaniem okazuje się być usuwanie klap wirowych. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że problem nie powróci, a wydatek poniesiony na naprawę usterki, będzie wydatkiem jednorazowym. Usługa usunięcia klap wirowych jest w pełni bezpieczna dla Twojego auta, więc tym bardziej nie ma się co zastanawiać nad regeneracją.

Serwis wykonamy dla Ciebie w pojazdach marki:

  • Audi
  • BMW
  • Mercedes
  • Porsche
  • Jaguar
  • Volvo
  • Skoda
  • Volkswagen (VW)
  • Opel
  • Ford
  • Seat
  • Mazda
  • Toyota
  • Renault
  • Nissan
  • KIA
  • Citroen
  • Peugeot
  • i innych