EGR i AdBlue wyłączone w Doosan DX300 LC
Rozwiązaliśmy problem z zaworem EGR i systemem AdBlue w koparce Doosan DX300 LC. Usługę wykonaliśmy w ramach oferowanej przez naszą firmę diagnostyki maszyn budowlanych.
Pacjent Doosan DX300 LC okazał się powodem kolejnego wyjazdu za granice naszego warsztatu. Usterki, które zaczęły trawić koparkę spowodowały problemy z jej eksploatacją, a jednocześnie znacznie opóźniały prace firmy odpowiedzialnej za realizację określonego projektu. Na szczęście już po kilku godzinach od naszej wizyty koparka wznowiła prace, a my mogliśmy być dumnie z kolejnej, owocnej naprawy.
Usunięcie EGR w Doosanie DX300 LC
Jednym z problemów był wadliwy zawór EGR, który sprawiał, że maszyna traciła na mocy, efektywności pracy, a przy tym wszystkim nadmiernie dymiła. Prace naprawcze w głównej mierze bazowały na wyprogramowaniu zaworu EGR z poziomu sterownika maszyny oraz fizycznym zaślepieniu zaworu. Po wykonanej usłudze wszystkie problemy z zaworem recyrkulacji spalin zostały rozwiązane permanentnie.
Usunięcie AdBlue w koparce Doosan DX300 LC
Kolejnym z problemów dających się poznać również po „checkach” na desce był problem z wadliwie działającym systemem AdBlue, w którego następstwie koparka wpadała w tryb awaryjny. W tej usterce, tak samo jak w przypadku zaworu EGR, napisaliśmy nową mapę pod permenentne wyłączenie systemu z poziomu komputera.
Dzięki naszym działaniom, już po kilku godzinach wszystkie mankamenty trawiące tego Doosana na gąsienicach przeminęły w niepamięć. Godnym uwagi jest również fakt, że taki sposób pozbycia się problemu był kilkukrotnie tańszy od ewentualnego zakupu nowych części.