BMW G20 Chiptuning
BMW G20 chiptuning STAGE1 w modelu 330i 258 HP. Uzyskana finalnie moc to rezultat na poziomie 300 HP oraz 438 NM. Biorąc pod uwagę brak jakichkolwiek modyfikacji mechanicznych, jest to naprawdę świetny rezultat, który notabene jest jednocześnie standardem w tych modelach serii G20.
Jakie efekty zapewnia chip tuning w BMW G20 330i?
Zacznijmy od kilku kluczowych aspektów dotyczących chiptuningu w modelach BMW G20 330i. Przede wszystkim to co uznajemy za standard w tych modelach, to fakt, ze rzadko trzymają serię. Ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu i na korzyść dla ich właścicieli. Otóż modele BMW G20 330i 258 HP zazwyczaj mają pewnego rodzaju bonus od producenta, który cechuje się większą mocą, aniżeli „papierowe deklaracje”.
Z tego względu nasza praca wydaje się być nieco zakłócona w świetle realnych przyrostów modyfikacji STAGE1, a to tylko dlatego, że poziom wyjściowy mocy z reguły stanowi wyższe wartości aniżeli deklarowane 258 koni mechanicznych. W tym przypadku wyglądało to dokładnie w taki sposób, jak na zdjęciach z hamowni załączonych poniżej.
Przed modyfikacją:
Po modyfikacji:
Modyfikacja na bieżącym, totalnie OEM-owym mechanicznie i seryjnym setupie: 300 HP i 438 NM
Było: 273 HP i 394 NM
Jest: 300 HP i 438 NM
Przyrost: 27 HP i 44 NM*
*W kontekście wartości wskazanych powyżej proszę pamiętać, że mimo pewnych schematów, nie każdy model serii G20 będzie uposażony fabrycznie w nadwyżki mocy. Jeśli Twoje auto nie należy do grona szczęściarzy, jest także spore prawdopodobieństwo, że seryjna moc auta będzie zbliżona do określonych przez producenta wartości.
Co byśmy dodatkowo zaproponowali w aspekcie tuning G20 330i?
- zastosowanie racingowego downpipe zastępującego seryjny katalizator (modele +2018 – 2020)
- zastosowanie racingowego downpipe / front pipe usuwającego filtr OPF (modele +2019 rok – 2020)
- napisanie softu ECU STAGE2
- wgranie rewelacyjnego softu skrzyni biegów xHP
Jak widać, chip tuning w tym konkretnym modelu, a także tuning sportowego układu wydechowego w połączeniu z modyfikacją seryjnego oprogramowania skrzyni biegów czy sterownika silnika (TCU & ECU) wydaje się być świetnym rozwiązaniem.