Chip tuning Porsche 997 Turbo
Chip tuning Porsche 997 Turbo na poziomie STAGE2 wraz z wymianą sportowego układu wydechowego na sportowych katalizatorach. Efekt? Nieporównywalnie lepsze brzmienie auta i dodatkowe 74 HP oraz 136 NM ✅. Wynik uzyskaliśmy dopiero po małym remoncie i regeneracji wadliwych turbin, o czym przekonaliśmy się podczas diagnostyki na naszej hamowni. Kilka słów więcej o naszej realizacji w poniższym wpisie dotyczącym tego bajecznego prosiaka.
Aktywny wydech Capristo do Porsche 997 Turbo
Historia z Porsche 997 Turbo zaczęła się od poprawy fabrycznego dźwięku układu wydechowego. Wybór padł na produkt marki Capristo z sekcją sportowych katalizatorów oraz pneumatycznymi klapami. Zastosowanie aktywnego wydechu pozwoliło przejąć władzę nad głośnością układu wydechowego na czterech odmiennych ustawieniach klap sterowanych za pomocą pilota.
Modyfikacja ta wpłynęła pośrednio na konieczność wyprogramowania sond, a wskazane było również ponowne zestrojenie samochodu.
Regeneracja turbosprężarek w Porsche 997
Niestety, podczas diagnostyki na naszej hamowni okazało się, że obie turbiny nie domagają. Pierwszym podejrzeniem wskazującym na ich defekt był słyszalny świst podczas przyspieszania i odpuszczania pedału gazu. Diagnoza wykazała usterki wynikające z luzu wzdłużnego łopatek wirnika i kół kompresji, które uderzały o żeliwną i aluminiową obudowę turbosprężarek. Dodatkowym, zdiagnozowanym problemem okazał się brak odpowiedniego smarowania, przez co wirniki turbin nosiły ślady przegrzania i odbarwień.
W takim stanie jakim zastaliśmy ten i tak nad wyraz zadbany egzemplarz, nie byliśmy w stanie kontynuować prac nad przyrostami mocy. W związku z powyższym konieczny był remont i przegląd komponentów silnika.
Tuning Porsche 997 STAGE2
Po wykonanym remoncie ponownie przystąpiliśmy do prac. Napisaliśmy więc indywidualną mapę STAGE2 w oparciu o zastosowane modyfikacje układu wydechowego. Efekt zaskakująco dobry! Dodatkowe 74 HP oraz 136 NM, które sprawiło, że auto nabrało znacznej poprawy w zakresie elastyczności oraz „ciągu od dołu”. Z uwagi na panujące zimowe warunki i gołoledź na jezdni nie byliśmy w stanie wykonać pomiarów GPS, ale śmiemy twierdzić, że uzyskiwane osiągi uległy znaczącej poprawie.
Chip tuning Porsche 997 Turbo
Pierwsze pomiary wykonaliśmy już po założonym układzie wydechowym. A oto wyniki auta uzyskane na naszej hamowni.
Przed modyfikacją STAGE2
497 HP i 601 NM
Po modyfikacji
571 HP i 737 NM
Jak widać, różnica ogromna. A my z tego miejsca ślicznie dziękujemy właścicielowi auta za zaufanie jakim nas obdarzył, gratulujemy auta i zapraszamy z kolejnymi. Podobnie jak wszystkich pozostałych właścicieli Porsche 911 997 jak i innych generacji.