Chiptuning Macan Turbo 3.6 400 HP
Chiptuning STAGE1 w Porsche Macan Turbo 3.6 o nominalnej mocy 400 koni mechanicznych. Mimo, że modyfikacja obejmowała jedynie strojenie sterownika silnika, to finalnie uzyskany efekt na poziomie dodatkowych 45 HP i 51 NM jest świetnym rezultatem, zwiększając seryjne parametry auta z wynikiem 433 HP i aż 585 NM!
Modyfikacja, której podstawą jest chiptuning i mapowanie silnika jak zawsze w oparciu o nasze standardy bazuje na indywidualnie napisanej mapie poprzedzonej skrupulatną diagnostyką auta na naszej hamowni. W ten sposób nie tylko analizujemy wszystkie kluczowe parametry auta, ale wykluczamy bądź potwierdzamy ukryte wady czy usterki, które w dalszym ciągu wydarzeń wymuszają dokonanie naprawy, zamiast wgrywania softu w ciemno, dodatkowo obciążając podzespoły objęte awarią.
Chip tuning i zakres prac przy Porsche Macan Turbo na poziomie STAGE1
Naszym zadaniem było uzyskanie jak największej, ale zarazem bezpiecznej mocy bez najmniejszych modyfikacji mechanicznych, które notabene szczerze rekomendujemy, ale o których napiszemy nieco niżej.
- diagnostykę komputerową auta
- pomiary na hamowni
- weryfikację logów, parametrów i odczytów kluczowych wskaźników
- indywidualny soft do sterownika ECU
Chip tuning realizowany w ten sposób to doskonała opcja na podniesienie seryjnej mocy auta.
Chiptuning w Porsche Macan Turbo 3.6 140 HP i efekty strojenia STAGE1
Było: 388 HP i 534 NM
Jest: 433 HP i 585 NM
Przyrost: 45 HP i 51 NM
Warto zaznaczyć, że ten relatywnie niewielki deficyt mocy jest raczej standardem, rzadko kiedy auto utrzymuje nominalną serię deklarowaną „na papierze”. Wynikać to może z jakości paliwa, stanu układu zapłonowego, silnika, turbiny, przebiegu, a nawet jakości paliwa lub temperatury na zewnątrz.
Czy tuning mechaniczny Porsche Macan Turbo 3.6 400 HP jest sensowny? I co polecamy w tym zakresie?
Uzyskane wyniki mogłyby być jeszcze lepsze, a w dalszym ciągu bez ryzyka dla silnika oraz bez konieczności zaawansowanych i często nad wyraz niepotrzebnych modyfikacji. To, co zapewni większą moc, a jednocześnie frajdę, to sportowy układ wydechowy.