Chiptuning STAGE1 Mercedes G-klasa Brabus 3.0 CDI 211 HP
Chiptuning STAGE1 w modelu Mercedes G-klasa 3.0 CDI, czyli trzylitrowym dieslu legitymującym się wyjściową mocą na poziomie 211 koni mechanicznych. Realizacja o tyle specyficzna, że czekaliśmy z jej publikacją kilka miesięcy. Dlaczego? O tym będzie kilka zdań poniżej, ale finalnie udało się uzyskać moc rzędu 233 koni mechanicznych i dodatkowych 43 niutonometrów, ale nie to jest najważniejsze.
I o tym właśnie będzie ten wpis.
Na początku nie było tuningu G-klasy, ale trafna diagnostyka
Mercedes G-klasa trafił do nas tak naprawdę już pod koniec zeszłego roku, ale chiptuning wówczas nie miał ani miejsca, ani wręcz racji bytu. To czego nie zauważył właściciel, zauważył nasz team jeszcze przed wjazdem na hamownię. Świsty pod maską, lekkie dymienie z wydechu nie były zwiastunem dobrego. Diagnoza jeszcze przed wjazdem na rolki była taka, że auto ma zapewne zapchany filtr cząstek stałych, a nadmierne ciśnienie uszkodziło turbosprężarkę i układ dolotowy. I rzeczywiście tak właśnie było. Dalsza diagnostyka, tym razem już z naszym profesjonalnym sprzętem jedynie potwierdziła te mankamenty. Krytyczny stan zapylenia filtra w rezultacie był zaczątkiem kolejnych problemów. Nieszczelność w układzie dolotowym, problemy z przeładowaniem turbosprężarki i wycieki oleju okazały się na tyle poważne, że w dniu pierwotniej umówionej wizyty dalsze prace zostały wykluczone.
Najpierw konieczna była naprawa i doprowadzenie Gelendy to odpowiedniego stanu mechanicznego. Jakie kroki zaleciliśmy Klientowi?
Czyszczenie DPF, regeneracja turbosprężarki i prace mechaniczne

Chip tuning w Mercedesie G-klasa 3.0 CDI 211 HP
Przed chip tuningiem:

Po chip tuningu:
