Chiptuning STAGE1 Mercedes G-klasa Brabus 3.0 CDI 211 HP

Chiptuning STAGE1 w modelu Mercedes G-klasa 3.0 CDI, czyli trzylitrowym dieslu legitymującym się wyjściową mocą na poziomie 211 koni mechanicznych. Realizacja o tyle specyficzna, że czekaliśmy z jej publikacją kilka miesięcy. Dlaczego? O tym będzie kilka zdań poniżej, ale finalnie udało się uzyskać moc rzędu 233 koni mechanicznych i dodatkowych 43 niutonometrów, ale nie to jest najważniejsze.

I o tym właśnie będzie ten wpis.

chip tuning mercedes g

 

Na początku nie było tuningu G-klasy, ale trafna diagnostyka

Mercedes G-klasa trafił do nas tak naprawdę już pod koniec zeszłego roku, ale chiptuning wówczas nie miał ani miejsca, ani wręcz racji bytu. To czego nie zauważył właściciel, zauważył nasz team jeszcze przed wjazdem na hamownię. Świsty pod maską, lekkie dymienie z wydechu nie były zwiastunem dobrego. Diagnoza jeszcze przed wjazdem na rolki była taka, że auto ma zapewne zapchany filtr cząstek stałych, a nadmierne ciśnienie uszkodziło turbosprężarkę i układ dolotowy. I rzeczywiście tak właśnie było. Dalsza diagnostyka, tym razem już z naszym profesjonalnym sprzętem jedynie potwierdziła te mankamenty. Krytyczny stan zapylenia filtra w rezultacie był zaczątkiem kolejnych problemów. Nieszczelność w układzie dolotowym, problemy z przeładowaniem turbosprężarki i wycieki oleju okazały się na tyle poważne, że w dniu pierwotniej umówionej wizyty dalsze prace zostały wykluczone.

Najpierw konieczna była naprawa i doprowadzenie Gelendy to odpowiedniego stanu mechanicznego. Jakie kroki zaleciliśmy Klientowi?

 

Czyszczenie DPF, regeneracja turbosprężarki i prace mechaniczne

W większości przypadków zalecamy usuwanie DPF, jednak w przypadku Gelendy uznaliśmy to za nie do końca dobre posunięcie, szczególnie, że te jednostki bardzo nie lubią tego typu modyfikacji, gdyż nawet po prawidłowo oczyszczonym wkładzie, w układzie wydechowym może dochodzić do tendencyjnego dymienia oraz wyczuwalnego zapachu oleju napędowego. Co G-klasie po prostu nie przystoi. Stąd poleciliśmy Klientowi opcję czyszczenia, zamiast usuwania jednocześnie pomagając w wyborze odpowiednich podmiotów jak i w pracach mechanicznych.
tuning mercedes g brabus
Turbosprężarka także trafiła do regeneracji, a pozostałe mankamenty mechaniczne również zostały usunięte. Finalnie Mercedes G-klasa powrócił do nas na chiptuning i w końcu mogliśmy z czystym sumieniem i zachowanym bezpieczeństwie poddać modyfikacji.

Chip tuning w Mercedesie G-klasa 3.0 CDI 211 HP

Finalnie ten kiosk z relatywnie małym – tu nie oszukujmy się – silnikiem udało się zestroić na całkiem przyzwoity względem serii wynik, ale owoc prac był dualny, bo przecież poza samym przyrostem, auto w końcu było sprawne mechanicznie, co tylko zintensyfikowało sam efekt końcowy. A tuning auta sprawił nam wiele satysfakcji.

Przed chip tuningiem:

chip tuning mercedes g 3.0 cdi 211 hp

Po chip tuningu:

chip tuning mercedes g 3.0 cdi 211 hp
Było: 196 HP i 450 NM
Jest: 233 HP i 493 NM
Przyrost: 37 HP i 43 NM
Doszło mocy i skończyły się problemy z nieszczelnością, przeładowaniem turbo i masą innych mankamentów, których źródłem był zapchany filtr DPF. Historia z happy endem, a my do naszych realizacji wrzucamy kolejną G-klasę. Jeśli masz podobny model Mercedesa G i chcesz podjąć się jego tuningu i modyfikacji, to służymy radą i naszym doświadczeniem.
BMG Tuning
Ul. Krakowska 30
50-425 Wrocław
Telefon: 790 454 283
E-mail: info@bmgtuning.pl
Rate this post