Chiptuning w BMW G20 330E
Chiptuning w BMW G20 330E niszczy system, ukazując potencjał tej jednostki do dalszych modyfikacji. Już zaledwie indywidualny STAGE1 poprzez zmiany w ECU zbliża osiągami tę hybrydę do topowych wersji MPower, a to przecież dopiero sama mapa!
Niniejszy przykład realizacji na bazie modelu BMW G20 w wersji 330 E Hybrid ukazuje jak spory drzemie w tym aucie potencjał do dalszych modyfikacji i tuningu. Na wstępie zaznaczymy, że nasz serdeczny Klient zbyt późno rozważył naszą propozycję do zmiany również układu wydechowego, który akurat w tym przypadku w dość znaczny sposób przyczyniłby się do jeszcze lepszych wyników, a przy okazji zapewnił przyjemniejsze i sportowe brzmienie auta, dopełniając charakter modyfikacji. Wystarczyłby zaledwie sportowy downpipe z pominięciem filtra OPF, a już na starcie zwiększylibyśmy osiągi auta, zapewniając sportowe brzmienie i swobodny przepływ spalin.
Tuning w BMW G20 330 E Hybrid
Doskonałym uzupełnieniem modyfikacji i relatywnie najlepszym finansowo rozwiązaniem do zakresu uzyskanych efektów jest sportowy układ wydechowy. Działając w tym zakresie, dosłownie odtykamy zapchany fabrycznie układ wydechowy, który przez pseudo ekologiczne rozwiązania dławi samochód i utrudnia swobodny przepływ spalin. Idąc w kierunku relatywnie budżetowych rozwiązań można postawić na wyłącznie sam downpipe lub w zależności od oczekiwań i budżetu, zafundować sobie kompletny układ wydechowy.
Biorąc pod uwagę uzyskane na seryjnych komponentach wyniki, śmiemy twierdzić, że na luźniejszym wydechu uzyskane efekty osiągnęłyby okolice dodatkowych 30 HP i 20 NM nie wspominając o samym brzmieniu auta po zastosowanej modyfikacji.