Chiptuning STAGE1 w BMW X4M Competition 510 HP G02
Chiptuning STAGE1 w BMW X4M Competition G02 510 HP, to zwyczajna jak na nasze możliwości modyfikacja, która zaowocowała całkiem solidnym przyrostem mocy, który mógłby być jeszcze większy, gdyby tak zastosować kilka detali, o których napiszemy poniżej. Jedna ważna uwaga – przed wizytą w naszym centrum, klient we własnym zakresie usunął mechanicznie sekcje OPF, ale pozostawił seryjne katalizatory. Dlaczego jest to istotne, również opiszemy poniżej.
Jakie efekty zapewnia chip tuning w BMW X4M Competition?
Zacznijmy od kilku kluczowych aspektów dotyczących tej konkretnej modyfikacji.
Po pierwsze, auto zjawiło się u nas z już wykonaną mapą STAGE1.5. Dlaczego 1.5? Otóż w aucie została wykonana mechaniczna modyfikacja części układu wydechowego oraz soft ECU. Nie do końca wiemy dlaczego, ale w seryjnym wydechu postanowiono usunąć seryjne OPF-y – co akurat jest świetnym pomysłem – ale nie wiedząc czemu pozostawiono seryjne downpipes wraz z katalizatorami. Może był w tym wszystkim jakiś zamysł, o którego istnieniu nie wiemy, ale nie będziemy tego szerzej komentować poza adnotacją, że „jak już, to operację tę powinno się odwrócić i najpierw zająć się depekami, a dopiero póżniej / lub jednocześnie, fabrycznymi filtrami cząstek stałych”. Klient mimo naszych zaleceń postanowił nie zmieniać tego wari
Gdyby taka konfiguracja miała miejsce, wówczas finalne wyniki, jak również możliwości strojenia, byłyby znacznie większe. Zabrakło kilku rekomendowanych przez nas detali, które gdyby zostały zaimplementowane, to finalny wynik zamiast 566 HP oraz 646 NM, powinien oscylować w okolicy 600 HP oraz 760 NM, jak w przypadku naszej kompleksowej realizacji w X3M Competition.
Oryginalny soft z usuniętą sekcją OPF: 529 HP i 593 NM
Modyfikacja na bieżącym setupie: 566 HP i 646 NM*
*gdyby tak zastosować kilka naszych rekomendacji, których tu zabrakło, finalny efekt powinien oscylować w przedziale wartości 600 HP oraz 760 NM
Przyrost: 37 HP i 53 NM (a względem totalnej serii dodatkowe okolice 19 HP)
Gdybyśmy chcieli wykonać od podstaw tuning BMW X4M Competition w naszym centrum, jaki pakiet usług byśmy wykonali i rekomendowali?
- zastosowanie racingowego frontpipe zastępującego seryjne OPF
- zastosowanie racingowych sekcji downpipe bez katalizatorów
- napisanie softu ECU STAGE2
- wgranie softów skrzyni biegów xHP
- indywidualny soft do sterownika ECU
- drobne zmiany w elektronice oprzyrządowania silnika
Jak widać, chip tuning w tym konkretnym modelu pozostawił u nas mały niedosyt, ponieważ zabrakło kilku detali dość diametralnie zwiększających rezultaty, ale nasz Klient nasz Pan, więc dostosowaliśmy się do życzeń właściciela, dziękując jednocześnie za zaufanie do naszej marki.