Tuning BMW 540i G30
Tuning BMW 540i G30 w postaci modyfikacji sterownika silnika i softu skrzyni biegów, a więc mowa o klasycznym chiptuningu STAGE1 bez najmniejszej modyfikacji mechanicznej, które notabene w tym modelu szczerze zachęcamy. A do najbardziej efektywnych i korzystnych finansowo modyfikacji zaliczamy sportowy downpipe freeflow pomijający seryjny katalizator oraz nieszczęsny filtr OPF, a także wydajnieszy intercooler. Taki pakiet powinien dorzucić kolejne 35 HP i 40 NM, jednocześnie zmieniając dźwięk wydechu bez konieczności wymiany całego układu oraz dodatkowo chroniący silnik przed wysokimi temperaturami w dolocie. A więc przyjemne z pożytecznym!
Owszem, kompletny wydech sportowy na większej średnicy i innymi bajerami zrobi „jeszcze większą robotę”, ale nieproporcjonalnie większym nakładem finansowym. I warto o tym pisać.
Chiptuning w BMW G30 540i
Chiptuning w tym konkretnym modelu od BMW to świetna opcja na wykorzystanie potencjału silnika, który bezapelacyjnie drzemie w tym aucie. Modyfikacja ta jest zupełnie bezpieczna, nie wpływa na zwiększenie spalania, tudzież ewentualną, nadmierną eksploatację silnika, skrzyni biegów czy innych komponentów.
Było: 359 HP i 415 NM
Jest: 456 HP i 554 NM
Przyrost: 56 HP i 98 NM