Tuning STAGE2 BMW X5 G05 V8 4.4 BiTurbo 530 HP
Tuning STAGE2 w BMW X5 G05 z silnikiem V8 4.4 BiTurbo, generującym seryjną moc na poziomie 530 koni mechanicznych. Auto przeszło u nas kilka modyfikacji mechanicznych, które w znacznym stopniu umożliwiły uzyskanie finalnego efektu, a jednocześnie radykalnie odmieniły dźwięk auta. W rezultacie finalnie uzyskany efekt, to 725 koni mechanicznych i aż 886 niutonometrów.
Chip tuning i strojenie ECU w BMW X5 G05 V8 4.4 HP 530 HP
Jak niemal w każdej ostatniej naszej realizacji przy BMW, na aucie został wykonany pakiet indywidualnego strojenia silnika ECU wraz z programowym strojeniem skrzyni biegów, w tym akurat przypadku sprawdzonego oraz świetnego, dedykowanego softu xHP na poziomie STAGE3. Połączenie naszej indywidualnej mapy wraz z softem xAutomotive to przepis na totalną odmianę tego auta.
Dodatkowa moc w serii totalnie nas w tym przypadku nie dziwi, ponieważ silniki V8 4.4 BiTurbo 530 czy 625 / 645 HP rzadko kiedy mają fizycznie dokładnie taką moc, którą deklaruje producent. Z reguły – na korzyść klientów – jest to zazwyczaj nieco więcej. Tak jak w tym przypadku. A zatem czy chiptuning BMW X5 G05 ma sens? Zobacz wyniki i oceń sam.
Przed modyfikacją:
Po modyfikacji:
Racing downpipes + OPF OFF + BMC Intake filters
Celem modyfikacji było nie tylko zwiększenie mocy, ale również poprawa dźwięku, która bez montażu sportowej sekcji downpipe wraz z usunięciem sekcji OPF i rezonatora, nie byłaby możliwa. Gdyby nie ta modyfikacja, finalnie również i poziom mocy, który udało się uzyskać, byłby zapewne niższy o dobre 40-50 koni mechanicznych. Klient nie chciał inwestować w kompletny, sportowy układ wydechowy, a więc wykonaliśmy pewnego rodzaju hybrydę.
Dodatkowo zamontowaliśmy również filtry BMC w układzie dolotowym o znacznie lepszym niż seryjnie, przepływie powietrza.
xHP TCU w BMW G05
Dopełnieniem naszej modyfikacji był soft xAutomotive xHP na poziomie STAGE3, który w zestawieniu z naszą mapą dopełnił przysłowiowej formalności, drastycznie odmieniając pracę skrzyni biegów, czyniąc ją bardziej agresywną i przede wszystkim, jeszcze szybszą.