Usuwanie DPF i EGR w BMW F10 184 HP

Za nami klasyczny i popularny pakiet, czyli usuwanie DPF i zaślepienie EGR. Do optymalnego kompletu zabrakło wyłącznie chiptuningu. Co zdecydowanie w bezpieczny sposób zapewniłoby zwiększenie mocy, a także, co wydaje się na pozór nielogiczne, zapewniłoby jeszcze mniejsze spalanie w BMW F10 o nominalnej mocy 184 koni mechanicznych. Bezpieczne przyrosty dla tych modeli to okolice 40 HP i 80 NM.

usuwanie dpf bmw f10 184 hp

 

Usuwanie DPF w BMW F10 184 HP

Usuwanie DPF polega na pracach mechanicznych – fizycznych, takich jak chociażby demontaż części układu wydechowego i opróżnienie wkładu filtra cząstek stałych (katalizator pozostawiamy nietknięty) – oraz programowych, gdzie wyłączamy w sterowniku wszystkie funkcje odpowiedzialne za filtr cząstek stałych.

 

Usuwanie EGR, czyli zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin w BMW F10

Usuwanie EGR podobnie jak w przypadku filtra cząstek stałych również bazuje na pracach związanych z modyfikacją oprogramowania sterownika, jak również fizycznym zaślepieniu zaworu EGR. Decydując się na obie usługi, nasz Klient zapewnił sobie komfort i spokojną głowę w zakresie nadmiernego spalania oleju napędowego, braków mocy i nadmiernego dymienia. Auto ewidentnie odżyło, stało się żwawsze i poniekąd „zdrowsze”. Zapchany filtr cząstek stałych i problemy z zaworem recyrkulacji spalin były odpowiedzialne za ewidentny brak elastyczności BMW, nie wspominając o aspekcie związanym „z puszczaniem dymka” przy ostrzejszym wciskaniu pedału gazu.

Masz podobny problem w swoim BMW? Odezwij się do nas!

Rate this post