Doosan DX i LC. Usuwanie EGR, DPF, AdBlue i Chiptuning.
Maszyny budowlane podobnie jak samochody osobowe czy ciężarowe, cierpią na określone dolegliwości. Zapchany filtr cząstek stałych. Uszkodzony system SCR i pompy AdBlue. Zacinający się zawór recyrkulacji spalin EGR. Co można zrobić w takich sytuacjach? Otóż można wyłączyć wadliwe lub uszkodzone systemy jak EGR, DPF czy AdBlue. Usprawnić ich działanie, a przede wszystkim nie wydawać kwot na ich naprawę sięgających równowartości nowego samochodu osobowego!
Diagnostyka maszyn budowlanych i najczęstsze problemy
Przez lata działalności stwierdzamy jednoznacznie, że maszyny budowlane mają dokładnie te same bolączki co auta osobowe i pojazdy ciężarowe. Diagnostyka maszyn budowlanych wielokrotnie wykazała, że najczęstszymi wadami, które wiążą się z kosztowną naprawą są filtry cząstek stałych, systemy SCR i Adblue, a także zacinające się zawory EGR. W sytuacji, kiedy pojawią się problemy, maszyna traci moc, wpada w tryb awaryjny i w skrajnych przypadkach jest totalnie niezdatna do pracy. Właściciele tracą więc pieniądze i jeszcze cenniejszy czas w ramach przymusowego postoju. Na naprawę lub nowe części trzeba czekać tygodniami, a daty w kontraktach pozostają bez zmian.
Kiedy więc Twój Doosan straci moc, zacznie nadmiernie dymić, a na kokpicie pojawią błędy, to znak, że problem już się pojawił i wymaga natychmiastowej reakcji naszego mobilnego serwisu maszyn budowlanych. Jakie rozwiązanie jest optymalne i pomaga w pozbyciu się problemu?
Usuwanie DPF
Kiedy filtr cząstek stałych ulegnie awarii, zakup nowego wiąże się z kosztami w okolicy 40.000 pln. Czas realizacji zamówienia to kolejny problem. Sprawdzoną i skuteczną metodą, która raz na zawsze rozprawi się z usterką jest usunięcie DPF (filtra cząstek stałych). Zabieg ten wykonywany jest zarówno fizycznie poprzez specjalnie wykonaną wnękę celem wycięcia wkładu. A także z poziomu modyfikacji oprogramowania w sterowniku maszyny. Zabieg ten jest bezpieczny, przywraca moc maszynie, a problem już nigdy nie powróci.
Usuwanie EGR
Wadliwy zawór recyrkulacji spalin potrafi podobnie jak DPF unieruchomić maszynę. W takiej sytuacji, usunięcie EGR z poziomy mapy i sterownika wraz z fizycznym „zaślepieniem” zaworu przywróci maszynie moc, ograniczy nadmierne dymienie i pozwoli na skuteczne wykonywanie powierzonych zadań.
Usuwanie AdBlue
Kolejną bolączką wszelkiej maści Doosan’ów jest system AdBlue. Najczęściej, wadliwym elementem okazuje się pompa AdBlue, która odpowiada za przepływ specjalnego mocznika. Problem ten podobnie jak pozostałe usterki może unieruchomić maszynę, a w najlepszym przypadku ograniczy jej moc i efektywność pracy. Usunięcie AdBlue z poziomu mapy pozwoli na wyłączenie systemu z poziomu sterownika nie kolidując z pozostałymi podzespołami maszyny. Rozwiązanie to jest nie tylko skuteczne, ale przede wszystkim o wiele tańsze aniżeli zakup nowych elementów. Dodatkowym atutem jest brak konieczności uzupełniania stanu mocznika. Co stanowi dodatkowe korzyści finansowe.
Chiptuning w Doosan’ach
Chiptuning w maszynach budowlanych nie tylko podnosi ich moc, ale zwiększa efektywność pracy i poziom oszczędności. Większa moc to większa elastyczność i znacznie mniejsze spalanie! Oferowany przez nas chiptuning bazuje wyłącznie na indywidualnych mapach, pisanych specjalnie pod konkretny model u każdego Klienta. Nie powielamy schematów i do każdej maszyny budowlanej podchodzimy indywidualnie.
Lista obsługiwanych maszyn budowlanych
Poniżej przedstawiamy listę maszyn, które do tej pory obsłużyliśmy na wielu płaszczyznach. Od pojedynczych usług podanych powyżej, po całe pakiety obejmujące wszystkie oferowane przez nas modyfikacje – mechaniczne i programowe. Włącznie z podniesieniem mocy. W ramach usługi oferujemy dojazd na miejsce docelowe, czyli do miejsca, w którym znajduje się uszkodzona maszyna wymagająca naszej interwencji.
Doosan DL 250
Doosan DL 300
Doosan DL 500
Doosan DX 140
Doosan DX 180
Doosan DX 190
Doosan DX 225
Doosan DX 235
Doosan DX 255
Doosan DX 300
Doosan DX 340
Cennik
Poniżej stawki dla wybranych usług.
✅ DPF – 6.000 pln
✅ EGR – 4.000 pln
✅ AdBlue – 4.000 pln
✅ Chiptuning – 4.000 pln
W ramach pakietu gwarantujemy BARDZO ATRAKCYJNE RABATY sięgające nawet 30%
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!