Tuning STAGE2 w VW Golf 2.0 GTI MK7 230 HP
Bardzo bezpieczny, wydajny i niezwykle przyjemny dla właściciela tuning w VW Golf GTI MK7 230 HP. Do uzyskanych efektów przyczynił się nowy, indywidualny soft skrzyni biegów (TCU) oraz sterownika silnika (ECU) przy jednoczesnej modyfikacji przedniej sekcji układu wydechowego, czyli nowy downpipe bez katalizatora.
Efekt? Biorąc pod uwagę kwestie bezpieczeństwa oraz relacje wydanych pieniędzy do uzyskanych efektów, wynik uznajemy za znakomity.
Było: 226 HP i 344 NM
Jest: 297 HP i 397 NM
Przyrost: 69 HP i 53 NM
Chiptuning ECU & TCU w VW Golf 7 GTI
Za przyrosty poza aspektem modyfikacji przedniej części układu wydechowego odpowiada nasze indywidualne strojenie sterownika (ECU) oraz skrzyni biegów DSG (TCU), czyli chiptuning. Jak widać na wykresach, znacznej poprawie uległy nie tylko cyfry i parametry wyrażone w liczbach, ale w znaczny sposób poprawiliśmy również „krzywe wykresu”, co ma realny wpływ na odczucia z jazdy. Poza zdecydowanie większą mocą, auto płynnie oddaje ją na koła.
Tuning mechaniczny, czyli nowy downpipe
Nowy downpipe o większej średnicy i bez katalizatora udrożnił przednią sekcję układu wydechowego, co zaowocowało jeszcze większym przyrostem. Korekta przepływu spalin w tym przypadku jak zawsze pomogła nam w uzyskaniu finalnego efektu i tym samym, niedużym kosztem, uzyskaliśmy nieco więcej dodatkowej mocy (około 15 hp i 20 nm) przy jednoczesnej poprawie brzmienia wydechu.