Aktywny wydech w Porsche Boxster T 718

Aktywny wydech w Porsche Boxster T 718 z 2022 roku to model objęty nie tylko gwarancją, ale również restrykcjami wynikającymi z zablokowanego sterownika ECU nowej generacji. Z racji tego, że samochód wyprodukowano z przeznaczeniem do norm Unijnych, auto napchane jest masą zbędnej ekologii, która radykalnie dławi potencjał brzmienia układu wydechowego.

wydech porsche boxster t 718

Jak więc możemy rozwiązać ten problem?

 

Wydech elektroniczny do Porsche Boxster T 718 z 2022 roku nie koliduje z gwarancją oraz nie wymaga zmian w ECU silnika!

Jedynym sposobem, który rozwiąże ten problem jest aktywny wydech w wersji elektronicznej. Jest to zestaw, w skład którego wchodzą specjalne głośniki – jeden niskotonowy oraz drugi, wysokotonowy –  a także specjny moduł wraz z wiązką. Całość montowana jest bez ingerencji w seryjny układ wydechowy, dzięki czemu rozwiązanie to w najmniejszym stopniu nie koliduje z gwarancją, a także sprawia, że nie ma konieczność ingerowania w sterownik ECU, aby wyprogramować sondy katalizatora czy też filtr OPF. Nawiasem mówiąc, nawet jeśli byłaby taka chęć co z perspektywy klasycznej formy tuningu auta miałoby największy sens, to i tak przypominamy, że produkcja auta po 2020 roku uniemożliwia na ten moment taką ingerencję zważywszy na fakt zablokowanej jednostki, jaką jest główny sterownik silnika. Sytuacja ta dotyczy całej branży automotive, niestety, znacznie utrudniając i ograniczając opcje na tuning samochodów produkowanych po 2020 roku.

wydech porsche boxster t 718

 

A czy opcja na klasyczny wydech sportowy do Porsche Boxster T 718 z zablokowanym ECU ma sens?

Naszym zdaniem, absolutnie nie, chyba, że mówimy o wersji z USA, a nie Unii Europejskiej, w której to montowane są drastyczne rozwiązania mające na celu redukcję emisji spalin. Różnica w układzie wydechowym jest tak drastyczna, że nie sposób jej porównywać. Dlatego jeśli jesteś w posiadaniu wersji Porsche Boxster T 718 z produkcją na rynek Europejski, to w Twoim aucie jest masa „ekologii”, które skutecznie dławi silnik, jednocześnie tłumiąc potencjał seryjnego układu wydechowego. Montaż sekcji OPF back będzie jedynie kosztownym oraz totalnie bezsensownym rozwiązaniem, gdyż sama sekcja końcowa przy jednocześnie nadal fabrycznym oraz zdławionym początku wydechu, nie przyniesie pożądanych rezultatów. Zmiana nie będzie odczuwalna, a jednie uszczupli Twój portfel.

 

Co innego w przypadku modeli Porsche Boxster z produkcją na rynek amerykański…

Jeśli natomiast sprowadziłeś lub zamierzasz sprowadzić swój wymarzony egzemplarz z USA to tutaj mamy nieco inne standardy. O tyle, o ile sterownik ECU w tym przypadku również będzie zablokowany, o tyle różnice stanowić będzie konstrukcja fabrycznego układu wydechowego. Mając to na uwadze w tym konkretnym przypadku można pokusić się o standardowy, klasyczny, sportowy układ wydechowy, gdyż nie będzie on tak skastrowany jak w przypadku produkcji na rynek Europejski. Z tą adnotacją, że katalizatora w downpipe i tak nie będzie można ruszyć z uwagi na brak możliwości przeprogramowania jednostki ECU.

 

Niemniej, jest to jakaś alternatywa, którą można rozważyć! Jeśli masz podobny model Porsche Boxster T 718 to zapraszamy po aktualną wycenę oraz proponowany zakres modyfikacji!

BMG Tuning
Ul. Krakowska 30
50-425 Wrocław
Telefon: 790 454 283
E-mail: info@bmgtuning.pl
Rate this post