BMW M340i Tuning STAGE1 374 HP
BMW M340i tuning STAGE1 oraz nasza rekomendacja co zrobić, aby było jeszcze lepiej. Tym razem właściciel modelu BMW G20 M340i 374 HP zlecił nam modyfikację związaną ze strojeniem jednostki ECU bez modyfikacji TCU – czyli bez dodatkowego softu skrzyni biegów, a szkoda, bo jeden z pakietów xHP zrobiłby tu naprawdę sporą różnicę. Naszym zadaniem zabrakło również modyfikacji mechanicznych w postaci racingowego elementu układu wydechowego i usunięcia sekcji OPF wraz z seryjnym katalizatorem. Zarówno fizycznie jak i programowo.
Niemniej, jaki wynik udało się uzyskać za pośrednictwem samej jedynie mapy? Finalny rezultat strojenia BMW M340i bez dodatkowych zmian mechanicznych, jedynie za pośrednictwem softu ECU to poziom 438 HP oraz 589 NM.
Chip Tuning BMW M340i 374 HP
Chiptuning u nas to gwarancja kompleksowej diagnostyki auta na naszej hamowni oraz rzecz jasna indywidualny soft. Nie inaczej było w tym przypadku. Warto odnotować, że seryjna moc tej konkretnej „be-emki” była blisko 10% wyższa, aniżeli to, co deklaruje producent „na papierze”. Czy to dobrze? Dla właściciela na pewno tak, gdyż już w serii dysponował większą niż powinien dawką mocy. Nas to nie dziwi, bo koncern z Monachium z reguły deklaruje niższe niż realnie moce – szczególnie w modelach linii „M” oraz „M Power”. Aczkolwiek nie jest to żadna reguła, bo w zestawieniu z podobnym egzemplarzem, rezultat porównania byłby za pewne z różnicą in plus bądź in minus. Kwestia tego kto, na jaki egzemplarz trafi.
W świetle naszej realizacji jest to o tyle istotna wiadomość, gdyż nieco zaniża finalny przyrost, ponieważ próg wyjścia już na starcie bazował na mocy +400 HP, ale zrobiliśmy co w naszej mocy, by Klient był maksymalnie zadowolony. Być może to także pokłosie naszej deklaracji i prośby, aby Klient przyjechał na lepszym jakościowo i kalorycznie paliwie, unikając standardowej benzyny pb95.
Seria: 374 HP i 500 NM
Zmierzona seria: 408 HP i 515 NM
Finalny wynik: 438 HP i 589 NM (30 HP i 74 NM)
Co zrobić, aby tuning w M340i G20 był bardziej efektywny?
Przede wszystkim zalecamy:
- montaż sportowego downipipe (lub inwestycji w kompletny wydech)
- usunięcie programowe i fizyczne seryjnego katalizatora
- usunięcia programowe i fizyczne filtra OPF stosując zamiennie frontalne sekcje wydechu na przelocie
- montaż coolera Wagner Tuning zapewniającego niższe temperatury w dolocie silnika i układzie chłodzenia
Biorąc pod uwagę efekty jakim byłby przyjemniejszy i bardziej sportowy dźwięk wydechu, a także dodatkowa moc na poziomie w okolicy kolejnych 30 HP i 15 NM, czyniłaby tę modyfikację naprawdę godną uwagi, zważywszy na fakt w ujęciu relacji poniesionych kosztów do uzyskanych efektów!