BMW F82 Tuning STAGE2 Edition Performance 1 OF 40 450 HP

BMW F82 Tuning STAGE2, a właściwie to BMW M4 Edition Performance, czyli tak naprawdę modyfikacja niezwykle unikatowego modelu M4, bo wyprodukowanego w ilości zaledwie 40 sztuk na cały świat! 

m4 f82 edition performance

 

I tak się złożyło, że to właśnie nam przypadł ten zaszczyt, aby obcować z tą wersją jakże wyjątkowej i niespotykanej betki. Życzeniem klienta było uzyskanie mocy +500 HP, gdzie przypominamy, że ta konkretna wersja M4 już fabrycznie legitymuje się mocą na poziomie 450 koni mechanicznych. Z ważnych informacji, auto zostało wyprodukowane na rynek Europejski w 2017 roku i posiada dwa rzędy katalizatorów. Jest to tyle istotne, że musimy uwzględnić to w naszej modyfikacji. Wątek ten rozwiniemy w kolejnych akapitach.

m4 f82 edition performance

 

 

Krótki opis unikatowego BMW M4 F82 Edition Performance S55B30

Jak wspomnieliśmy powyżej, auto zostało wręczone nam na modyfikacje od jednego z zaledwie 40 podobnych właścicieli tego modelu z całego świata. Ta konkretna edycja modelu różni się od pozostałych modeli M4 F82 tym, że już fabrycznie posiada stricte torowy charakter dzięki pakietom optyczno – aerodynamicznym, kubełkom sportowym oraz innej mapie w sterowniku silnika. Poza tym auto posiada fabryczny, tytanowy układ wydechowy M-Performance z dwoma rzędami katalizatorów, co jest rzadko spotykane w modelach M4 F82, a także kolejnych generacjach wyposażonych już w feralne filtry OPF.

m4 f82 edition performance

Tuning STAGE2 w BMW M4 F82

W dniu modyfikacji zastaliśmy auto z nowymi, zamontowanymi już downpipes w wersji racingowej, czyli setupem bez katalizatorów. Niestety, pozostała część układu pozostała seryjna, a więc w układzie catback na długości 60% auta pozostały naprzemiennie ułożone sekcje dodatkowych katalizatorów. Nie ukrywamy, że naszym zaleceniem było ich usunięcie, jednak na tym etapie właściciel obawiał się o nadmierną głośność wydechu po takiej modyfikacji, więc mimo rekomendacji przystaliśmy na założeniach klienta.

m4 f82 edition performance

Z tego też względu za racjonalne wydaje się stwierdzenie, że nasz tuning to tak naprawdę STAGE 1.5, ponieważ w naszych pracach byliśmy ograniczeni przez nietkniętą, oryginalną i podwójną sekcję fabrycznych katalizatorów dławiących wydech i tym samym finalną moc auta. Jesteśmy też przekonani, że gdyby nie wspomniane katy, to finalny wynik jaki powinniśmy uzyskać z przelotowym wydechem powinien oscylować o dodatkowe 25-30 HP oraz 15 NM.

wkładki BMC BMW M4 F82

 

Z jedynych wykonanych przez nas modyfikacji mechanicznych – aczkolwiek kosmetycznych – było zastosowanie wydajniejszych filtrów BMC montowanych w seryjnym dolocie. Ich konstrukcja zwiększa przepływ powietrza co pozytywnie wpływa na pracę silnika oraz także finalną moc. Jesteśmy przekonani, że ich zastosowanie zwiększyło moc auta o około 8-12 HP co widać na wykresie z pierwszego pomiaru na hamowni. Szczerze rekomendujemy takie rozwiązanie i przyznamy szczerze, że jest one porównywalne osiągami z kompletnym dolotem od Eventuri wartym 13x więcej niż same wkładki, tyle, że wraz z nimi uzyskujemy więcej karbonu pod maską, co wielu osobom po prostu się podoba.

Ale czy jest sens przepłacać?

 

Chiptuning BMW M4 F82 Edition Performance STAGE2 ECU MEVD17.2.G

Chiptuning polegał na napisaniu indywidualnego softu do sterownika silnika ECU. W pakiecie rzecz jasna byliśmy odpowiedzialni za wyłączenie sond katalizatorów (pierwsza sekcja) oraz v-max off. Rekomendowaliśmy również delikatne podbicie fabrycznego efektu pop&bangs, który w modelach M-Power naprawdę świetnie się sprawdza, lecz i ta opcja nie została wybrana przez właściciela auta z obawy o niekoniecznie kontrolowane strzały wydechu.

chiptuning bmw m4 f82 edition performance

 

A tak wyglądają finalne efekty na bieżącym setupie.

Przed modyfikacją:

tuning bmw m4 f82 edition performance

 

Po modyfikacji:

tuning bmw m4 f82 edition performance

 

*Zwróć uwagę jak pięknie i liniowo wzrósł moment obrotowy względem serii (pomarańczowa linia), choć tak naprawdę cały wykres jest „narysowany jak od linijki”. Warto dodać, uzyskiwaliśmy też moce powyżej 555 koni mechanicznych, jednak na nich wykres jest już „poszarpany” przez większe ilości ciepłego powietrza, stąd udostępniamy pierwszy pomiar na mapie STAGE 2 V1.

Było: 461 HP i 544 NM
Jest: 552 HP i 653 NM
Przyrost: 91 HP i 109 NM

 

Pakiet xHP do BMW M4 F82

Poza modyfikacją sterownika silnika wgraliśmy również nowy soft do skrzyni biegów BMW xHP Automotive, dzięki któremu dodaliśmy także masę bajerów rownież do sterownika skrzyni.

tuning bmw m4 f82 edition performance

 

Pakiet ten obejmował:

  • Podniesione maksymalne ciśnienie linii do 20 bar, testowane do 1000 NM na zablokowanych sprzęgłach.
  • Zwiększone maksymalne dozwolone momenty obrotowe dla obu sprzęgieł.
  • Bardziej agresywne zmiany biegów.
  • Optymalizacja parametrów kontroli startu na podstawie kalibracji GTS i CS.
  • Wyższa maksymalna siła docisku podczas startu.
  • Nieco szybsze „blipy” (przyspieszenia obrotów silnika).
  • Sportowe mapy zmiany biegów w trybie D-DL1.
  • Mapy zmiany biegów wyścigowych w trybie D-DL3.
  • Optymalizacja struktur zmiany biegów na podstawie wyścigowego samochodu M4 GT4.

 

Tuning BMW M4 F82 Edition Performance słowem podsumowania

Było dla nas zaszczytem i wyróżnieniem ugoszczenie właściciela tak wyjątkowego auta. Dziękujemy z tego miejsca za zaufanie i wiarę w nasze kompetencje. Jesteśmy także niezwykle ciekawi uzyskiwanych czasów 100-200 i głęboko wierzymy, że na nowy sezon otrzymamy takie dane.

A zakres zastosowanych zmian w aucie to:

  • sportowa sekcja przednich downpipes (dekaty)
  • wydajniejsze filtry powietrza BMC 
  • strojenie ECU MEVD.17.2.G
  • strojenie TCU (xHP)
  • vmax off
  • wyprogramowanie sond

 

Jeśli masz podobny model BMW M4 F82, inny model z silnikiem S55B30 lub jakąkolwiek nowszą generację modeli M-Power, zapraszamy. Uwielbiamy te auta i chętnie zajmiemy się modyfikacją również w Twoim aucie, oferując także pakiet dodatkowych modyfikacji, których być może zabrakło akurat w tej konkretnej realizacji.

BMG Tuning

Wrocław ul. Krakowska 30

📱+48 790 454 283

📥 info@bmgtuning.pl

5/5 - (1 vote)