Mercedes AMG GLE 63 S i aktywny wydech

Mercedes AMG GLE 63 S i sposób na poprawę brzmienia auta wyprodukowanego na rynek Unii Europejskiej w 2022 roku. O tym, że auta są obecnie kastrowane ze swojego potencjału, to już doskonale wiemy. W dodatku pojawiają się dodatkowe elementy utrudniające poprawę tej sytuacji. W kwestii brzmienia fabrycznych układów wydechowych daleko nam do czasów, relatywnie niedalekich, kiedy zakup auta z większą niż standardowa pojemnością silnika był gwarantem ciarek na skórze przy każdej interakcji buta z pedałem gazu.

mercedes amg gle 63 s

Geneza problemu z dźwiękiem układów wydechowych

Pierwszym problem są normy emisji spalin w Unii Europejskiej, gdzie sukcesywnie od 2019 roku auta poddaje się kastracji poprzez implementację katalizatorów oraz filtrów OPF / GPF i rezonatorów, które w radykalny sposób dławią auta. To jest największa zmora Klientów, bo od tego momentu zakup nowego auta w salonie nie jest gwarancją pożądanych emocji, a wielu Klientów po odebraniu swojego wymarzonego auta z salonu „zgrzyta zębami, twierdząc, że myśleli, że będzie inaczej”.

I tyle, o ile faktycznie do 2020 można było zaradzić temu poprzez montaż dedykowanych układów w ratingowych konfiguracjach, by następnie przeprogramować sterownik mając gwarancję na auto w głębokim poważaniu, to dziś nie jest już tak kolorowo. Na moment pisania artykułu – kwiecień 2025 – mamy do czynienia z fabrycznie blokowanymi sterownikami ECU, a sam proceder rozpoczęło BMW na przełomie kwietnia i maja 2020 roku. Zatem mija już 5 lat, od kiedy uderza się w emocje prawdziwych fanów motoryzacji.

Podsumowując, kiepsko brzmiące układy wydechowe w Mercedesie GLE 63 S względem oczekiwań wynikają dziś z dwóch problemów:

  • norm unijnych w kwestii spalania
  • montażu masy zbędnej ekologii dławiącej dźwięk auta
  • blokowane fabrycznie sterowniki ECU utrudniające modyfikację auta w pożądanym zakresie.

Jak więc temu zaradzić?

Mercedes AMG GLE 63 S i aktywny wydech w wersji elektronicznej

Pierwszym sposobem, najprostszym zarazem, jest wariant aktywnego wydechu w wersji elektronicznej, który:

  • nie koliduje z gwarancją
  • nie wymaga montażu klasycznego wydechu w wersji sportowej
  • nie wymaga ingerencji w ECU
  • nie wymaga odblokowania fabrycznie zakodowane sterownika ECU

To są plusy.

Minusem natomiast dla niektórych fanów klasycznej motoryzacji może być fakt, że są to w dalszym ciągu głośniki, a nie prawdziwy, sportowy układ wydechowy. Czy to faktycznie minus? I tak, i nie, bo oferowany przez nas setup montowany był wielokrotnie w różnych modelach AMG i Klienci zawsze byli zadowoleni. Więcej o naszym aktywnym wydechu w wersji elektronicznej można przeczytać tutaj: klik.

 

Tuning Mercedesa AMG GLE 63 S – sportowy układ wydechowy

mercedes amg gle 63s

 

Opcja na tuning Mercedesa GLE AMG 63 S? I tu mamy propozycję dla wszystkich fanów klasycznej motoryzacji, niestety są też minusy, ponieważ:

  • jeśli auto jest wyprodukowane po 2021 roku to posiada zablokowany ECU, który najpierw należy odblokować, co stanowi dodatkowy koszt
  • auto objęte gwarancją utraci gwarancję po ingerencji w sterownik chcąc usunąć sekcję z filtrami OPF i seryjnymi katalizatorami
  • konieczne będzie przeprogramowanie sterownika ECU po jego odblokowaniu, aby nie było problemów z „check engine”
  • istnieje jednak możliwość zastosowania sekcji OPF back, która NIE WYMAGA modyfikacji sterownika

 

Mercedes GLE AMG 63 S W167 i wydech Akrapovic Exhaust

A jeśli chodzi o ten konkretny egzemplarz Mercedesa AMG GLE 63 S z naszej realizacji, to zaznaczmy, że Klient finalnie zdecydował się na aktywny wydech w wersji elektronicznej, choć tak jak pisaliśmy, można również sięgnąć po produkt marki Akrapovic, który NIE WYMAGA ingerencji w ECU!

akrapovic mercedes amg gle 63s

źródło: https://www.akrapovic.com/en/car/product/21678/Mercedes-AMG

Jeśli masz podobny model Mercedesa GLE 63 S i chcesz podjąć się jego tuningu i modyfikacji, to służymy radą i naszym doświadczeniem. Z powodzeniem wykonamy chiptuning bądź zaoferujemy alternatywne usługi czy produkty, zapewniające jeszcze więcej frajdy i satysfakcji. Zapraszamy do konsultacji celem uzyskania indywidualnej oferty skrojonej na miarę Twoich potrzeb.

BMG Tuning
Ul. Krakowska 30
50-425 Wrocław
Telefon: 790 454 283
E-mail: info@bmgtuning.pl
Rate this post