Tuning BMW M850i
Tuning w BMW M850i w postaci fizycznego usunięcia filtra OPF, który nie dość, że radykalnie dławi dźwięk układu wydechowego auta, to w dodatku nieco ogranicza sam silnik w kontekście możliwości, jakimi się on cechuje w zakresie mocy. Wykonanie tej czynności z uwzględnieniem chiptuningu oraz modyfikacji seryjnego softu, pozwala wykorzystać drzemiący w aucie potencjał. Zarówno w świetle dźwięku jak i mocy, którą może legitymować się M850i. I choć jest to prototplasta drugiej odsłony generacji modeli z linii 8, to zaznaczmy, że po takiej modyfikacji, auto może z powodzeniem zbliżyć się swoimi osiągami do młodszych braci z serii M8!
Sportowy układ wydechowy czy modyfikacja seryjnego wydechu?
Należy pamiętać, że głównym winowajcą dławiącym dźwięk auta jak chociażby względem starszych modeli z serii 5 MPower (przed 2019 rokiem) jest wspomniany przez nas filtr OPF, który wynika z kolejnych norm emisji spalin kastrujących auta w Europie. I o tyle, o ile charakter auta przypisywany jest limuzynie o sportowym zacięciu, to pamiętajmy, że każdy ma własny gust i potrzeby. Seryjny wydech jest cichy i nijaki. Koniec kropka. Dla tych, którzy od M850i oczekują więcej sportu niż prestiżu, taka sytuacja jest nie do przełknięcia. Z uwagi na konstrukcję seryjnego wydechu, sposobem na poprawę dźwięku jest wymiana układu wydechowego od katalizatorów (lub włącznie z nimi dla jeszcze lepszych osiągów i efektów) lub wycięcie frontalno – środkowej sekcji z naprzemiennie ułożonymi filtrami OPF i wstawienie w ich zamian zwykłych strumienic. Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Ale głównie chodzi o pieniądze. Koszt kompletnego układu wydechowego jest stosunkowo wysoki, a przecież najlepsze efekty zapewnia głównie przednia i środkowa część wydechu. Z drugiej strony mamy relatywnie niewielkie koszty, ale ingerujemy w oryginalny układ wydechowy, a to też trzeba brać pod uwagę na przyszłość. W tym przypadku, Klient we własnym zakresie usunął filtr OPF. Filmu nie mieliśmy okazji nagrać, ale jakie efekty można uzyskać poprzez zmianę katalizatorów i po wycięciu filtra OPF pokazujemy chociażby w tej realizacji poniżej (choć prosimy pamiętać, że finalny efekt nie był aż tak brutalny, ponieważ na aucie zostały seryjne katalizatory no i sam efekt Pop&Bangs zrobiliśmy bardziej stonowany).
Chiptuning w BMW M850i
Chiptuning „ósemki” obejmował więc programowe wyłączenie filtra OPF, a także nową, indywidualną mapę z dodatkowym efektem pop&bangs na trybach sport i sport+. Zaznaczmy, że uzyskany przyrost na hamowni w postaci 126 HP i 48 NM, uzyskaliśmy przy ograniczonej mocy auta na hamowni z wyłączonym napędem x-drive, który uniemożliwiał wkręcenie się silnika na pełne obroty w trybie rolkowym. Jesteśmy więc przekonani, że finalny efekt jest znacznie większy, podobnie jak w naszych realizacjach z modelami Mpower, o czym świadczą uzyskiwane czasy. Więcej szczegółów choćby w tej realizacji.
Spójrz na wykres: silnik „kręci się” do zaledwie 6000 obrotów, a moc narasta cały czas liniowo!
Też jesteś właścicielem 850ki i chcesz poddać ją modyfikacji? Odezwij się do nas, a spełnimy Twoje oczekiwania!