Diagnostyka komputerowa
Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek prace związane z naprawą filtra, najpierw wykonamy diagnostykę komputerową mającą na celu analizę jego stanu i potwierdzenie bądź zanegowanie istniejącego problemu. Profesjonalizm i diagnostyka przede wszystkim.
Wycinanie i usuwanie DPF / FAP
Jeżeli diagnostyka komputerowa wykaże, że filtr cząstek stałych jest faktycznie „zapchany”, możemy zaproponować najskuteczniejsze rozwiązanie problemu jakim jest wycinanie i usuwanie wkładu, ale bez fizycznego usunięcia oryginalnego elementu układu wydechowego, w którym znajduje się filtr.
Indywidualny program
Samo wycięcie filtra nie wystarczy, aby wykonać usługę profesjonalnie i bezpiecznie. Konieczne jest również stworzenie indywidualnej mapy dla sterownika pojazdu, która wyłączy filtr cząstek stałych DPF / FAP programowo, gwarantując kompleksowo wykonaną usługę, bezpieczną dla pozostałych podzespołów. Masz pytania? Dzwoń: 790 454 283
Usuwanie i wycinanie filtra cząstek stałych - DPF i FAP
Usuwanie filtra DPF to kompleksowa usługa, która obejmuje diagnostykę komputerową, wycięcie wkładu filtra znajdującego się w układzie wydechowym oraz napisanie indywidualnej mapy, pozwalającej na jego wyłączenie programowe. Tak przeprowadzona modyfikacja jest w pełni bezpieczna dla pojazdu i – wbrew pozorom – dla środowiska, ponieważ poziom emisji spalin pozostaje w normie, w przeciwieństwie do sytuacji sprzed usunięcia niesprawnego filtra.
Profesjonalne usuwanie filtra DPF – skuteczne rozwiązanie problemu
Masz problem z filtrem cząstek stałych DPF lub FAP? Usuwanie filtra DPF to jedna z najskuteczniejszych metod eliminacji awarii wynikających z jego zapchania, spadku mocy czy nadmiernego dymienia. W BMG Tuning oferujemy kompleksowe usuwanie DPF we Wrocławiu, obejmujące wycinanie DPF, programowe wyłączenie DPF oraz precyzyjne dostrojenie sterownika silnika.
Usuwanie DPF – dlaczego warto?
Z doświadczenia wynika, że usuwanie filtrów DPF, a dokładniej jego wycinanie, to najskuteczniejsza alternatywa dla kosztownej wymiany na nowy element. Dotyczy to zarówno filtrów suchych (DPF), jak i mokrych (FAP). Usunięcie filtra DPF wraz z dostosowaniem sterownika ECU pozwala wyeliminować liczne problemy, takie jak:
- Spadek mocy silnika.
- Nadmierne dymienie z układu wydechowego.
- Zwiększone zużycie paliwa.
- Wejście pojazdu w tryb awaryjny.
Usuwanie DPF Wrocław – kompleksowa obsługa
Nasza oferta obejmuje usuwanie DPF we Wrocławiu zarówno w samochodach osobowych, jak i ciężarowych, a także w maszynach budowlanych i rolniczych. Możemy przeprowadzić diagnostykę komputerową i usunąć filtr nie tylko w naszym serwisie, ale również w dowolnym miejscu wskazanym przez klienta.
Jeśli posiadasz pojazd z silnikiem Diesla i zauważyłeś, że z układu wydechowego wydobywa się gęsta chmura czarnej sadzy, oznacza to, że filtr DPF wymaga czyszczenia, regeneracji lub usunięcia filtra cząstek stałych.
Bezpieczne usuwanie filtrów DPF
Proces usuwania DPF przeprowadzamy przy użyciu nowoczesnego oprogramowania, a jego jakość potwierdzamy gwarancją. Ignorowanie problemów związanych z zapchanym filtrem może prowadzić do konieczności jego wymiany lub nawet poważniejszych uszkodzeń jednostki napędowej. Koszt nowego filtra DPF w ASO sięga nawet 12 000 zł, dlatego szybka reakcja może uchronić przed niepotrzebnymi wydatkami.
Diagnostyka przed usunięciem DPF
Przed przystąpieniem do wycinania filtra DPF wykonujemy pełną diagnostykę komputerową, aby potwierdzić, że problem rzeczywiście dotyczy filtra cząstek stałych. Przyczyną nadmiernego dymienia mogą być również:
- Uszkodzenie zaworu EGR – sprawdź naszą usługę usuwania EGR.
- Nieprawidłowe działanie klap wirowych – zobacz usuwanie klap wirowych.
- Awaria turbosprężarki lub innych podzespołów układu dolotowego.
Koszt usunięcia DPF
Jaki jest koszt usunięcia DPF? Cena usługi zależy od modelu pojazdu oraz zakresu wymaganych modyfikacji. Koszt wyprogramowania DPF jest jednak znacznie niższy niż zakup nowego filtra, dlatego wielu kierowców decyduje się na tę metodę jako ekonomiczne rozwiązanie.
Usuwanie DPF Dolnośląskie – profesjonalne wykonanie
W BMG Tuning dbamy o najwyższy standard usług, dlatego każda operacja usuwania DPF jest wykonywana z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa pojazdu. Po modyfikacji przeprowadzamy testy na hamowni Wrocław, aby potwierdzić poprawne działanie jednostki napędowej.
Nie czekaj, aż filtr DPF doprowadzi do poważnych awarii. Skorzystaj z usuwania DPF we Wrocławiu i ciesz się bezproblemową eksploatacją swojego pojazdu. Skontaktuj się z nami, aby umówić termin diagnostyki i usuwania filtra cząstek stałych – gwarantujemy skuteczność i pełne bezpieczeństwo!
BMG Tuning – usunięcie DPF i inne kompleksowe usługi tuningowe
Oprócz profesjonalnej regeneracji i usuwania DPF, oferujemy szeroki zakres usług związanych z poprawą osiągów i diagnostyką pojazdów. Nasz warszt samochodowy Wrocław gwarantuje między innymi taki zakres działań jak: chip tuningWrocław, diagnostyka samochodowa Wrocław oraz zaawansowane modyfikacje mechaniczne. Sprawdź tuning samochodów z BMG Tuning i przekonaj się, jak możemy poprawić osiągi Twojego auta.
Usuwanie filtra cząstek stałych – skuteczne rozwiązanie problemów z DPF
Alternatywą dla regeneracji i wypalania filtra DPF jest jego całkowite usunięcie, które pozwala na trwałe wyeliminowanie problemów związanych z zapychaniem się układu. Proces ten wymaga doświadczenia, precyzji oraz specjalistycznego oprogramowania, które zapewnia pełną kompatybilność z elektroniką pojazdu. Nasze centrum dysponuje zaawansowanymi narzędziami diagnostycznymi, umożliwiającymi przeprowadzenie całej procedury z zachowaniem najwyższych standardów.
Każde usunięcie filtra cząstek stałych poprzedzone jest indywidualnym dostrojeniem sterownika silnika, dostosowanym do specyfikacji konkretnego pojazdu. Proces obejmuje zarówno modyfikację fizyczną, jak i programową, co pozwala uniknąć błędów w systemie diagnostycznym i zapewnia optymalną pracę jednostki napędowej.
Nie korzystamy z gotowych rozwiązań – każda modyfikacja jest wykonywana z uwzględnieniem specyficznych parametrów pojazdu, co gwarantuje wysoką jakość i skuteczność. Decyzja o usunięciu filtra DPF pozwala wyeliminować awarie oraz ograniczyć koszty eksploatacyjne związane z częstymi regeneracjami lub koniecznością wymiany na nowy filtr. Choć temat usuwania filtrów DPF budzi pewne kontrowersje, pozostaje jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań przez kierowców, którzy chcą uniknąć problemów wynikających z niesprawnego systemu oczyszczania spalin.
Wycinanie DPF i nie tylko!
Usuwanie filtra DPF to skuteczne i kompleksowe rozwiązanie problemów związanych z zapchanym układem oczyszczania spalin. Dzięki precyzyjnej diagnostyce, profesjonalnemu wycinaniu filtra oraz programowemu wyłączeniu DPF, możliwe jest całkowite wyeliminowanie awarii i przywrócenie pełnej sprawności silnika. W BMG Tuning oferujemy indywidualne podejście do każdego pojazdu, zapewniając dostosowanie parametrów sterownika ECU oraz testy na hamowni, które potwierdzają efektywność modyfikacji.
Jeśli Twój samochód wymaga usunięcia filtra DPF, regeneracji układu lub dodatkowych modyfikacji silnika – skontaktuj się z nami. Gwarantujemy również szeroki zakres usług tuningowych, takich jak chip tuning, diagnostyka komputerowa, tuning mechaniczny oraz pomiary mocy na hamowni.
Sprawdź naszą ofertę i umów wizytę – znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla Twojego pojazdu!


Samochody osobowe
Obsługujemy wszystkie możliwe marki samochodów osobowych wyposażonych w filtr cząstek stałych. Zarówno pojazdy z silnikiem diesla, jak i benzynowe.


Pojazdy ciężarowe
Wykonanie usługi wycinania filtra DPF / FAP możliwe jest również w przypadku samochodów ciężarowych


Maszyny budowlane
Maszyny budowlane, podobnie jak pojazdy ciężarowe, w przypadku zapchanych filtrów są niezdatne do pracy. Dlatego nasze usługi kierujemy również do operatorów maszyn budowlanych i ich właścicieli.
Opinie naszych klientów














































Masz pytania? Skontaktuj się z nami.
Z chęcią odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania. Zarówno te związane z naszymi możliwościami, zakresem wykonywanych usług oraz tych najbardziej nurtujących, dotyczących legalności tego typu usługi.
Napisz do nas wiadomość lub zadzwoń, czekamy.
Chcę poznać szczegóły usługi!Nasze realizacje


Porsche Macan Tuning STAGE1
26 marca, 2025
Porsche Macan Tuning STAGE1 w ECU & TCU ✔️ +60 HP i 78 NM ✔️ Możliwość jeszcze lepszych przyrostów z modyfikacjami mechanicznymi.
»

Tuning STAGE1 Ford Kuga 2.0 TDCI 140 HP
14 marca, 2025
Tuning STAGE1 w modelu Ford Kuga 2.0 TDCI. Dodatkowe 51 HP i 55 NM ✅
»

Ford Transit Chip Tuning 2.0 TDCI 105 HP
11 marca, 2025
Zwykły blaszak, wół roboczy, Ford Transit 2.0 TDCI o seryjnej mocy 105 koni mechanicznych, który został przemieniony na wariata wyrywającego kierownicę z ręki przy pustej pace... Finalny wynik na poziomie 188 HP i aż 63 NM więcej.
»

Leon Cupra Tuning STAGE2
10 marca, 2025
Leon Cupra Tuning STAGE2 i strojenie ECU oraz TCU DQ250 ✅ Dodatkowe 80 HP i 129 NM!
»

Mercedes CLS Tuning
4 marca, 2025
Sportowe sekcje downpipes z katalizatorami 100 CPSI wraz ze strojeniem ECU w modelu Mercedes CLS 53 AMG. Efekt? Dodatkowe 50 HP i 67 NM plus bardzo przyjemny, basowy dźwięk ✅
»

Chiptuning STAGE1 Skoda Superb 2.0 TSI 280 HP + TCU
28 lutego, 2025
Chiptuning STAGE1 w modelu Skoda Superb 2.0 TSI 280 HP. Dodatkowe 38 HP i 120 NM ✅
»FAQ
Nie, dlaczego? Ponieważ nigdy nie ma pewności w jakim stopniu regeneracja filtra cząstek stałych okaże się skuteczna.
Z autopsji wiemy, że Klienci, którzy zakupili regenerowane filtry i tak byli zmuszeni kupić nowe lub wyciąć obecne.
Czyszczenie filtra DPF / FAP specjalnymi środkami chemicznymi jest wyłącznie doraźnym i tak samo kosztownym sposobem na walkę z usterką jak regeneracja i niestety, również gwarantuje rezultaty, ale przez… chwilę.
Nasi Klienci korzystający z tego rozwiązania skarżyli się na powracające problemy wadliwie działającego filtra nawet już tydzień po wykonaniu usługi, za które w zależności od lokalizacji płacili od 500 zł do 1000 zł.
Każdy filtr cząstek stałych zapycha się z dwóch powodów – albo z niewłaściwego użytkowania, albo z uwagi na utratę swoich właściwości wynikających z wieku.
Wypalanie filtra cząstek stałych odbywa się podczas pokonywania większych dystansów, warto więc „przedmuchać” pojazd na trasie i sprawdzić, czy nie będzie to najprostszy i najtańszy sposób na przepalenie zalegającego w nim nagaru.
Niektóre firmy oferują również wypalanie filtra w specjalnym piecu, ale jeżeli nie pomaga trasa, to znaczy, że ten jest już po prostu stary i zatracił swoje właściwości.
Decyzję pozostawiamy Tobie. Nowy filtr to skrajny wydatek rzędu nawet 40 000 tysięcy złotych w przypadku maszyn budowlanych i ponad 12 000 zł w przypadku samochodów osobowych.
Decyzję pozostawiamy Tobie, szczerze odradzając wszelkie czyszczenie i regeneracje, które jedynie uszczuplą Twój portfel nie dając jakiejkolwiek gwarancji na dłuższe rezultaty.
Zgodnie z Polskim prawem, pojazdy pierwotnie wyposażone w filtr DPF, mimo związanych z nim problemów, powinny poruszać się po drogach bez jego usuwania.
Może więc śmiało napisać, że jest to nielegalne. Takie usługi wykonujemy na życzenie i odpowiedzialność Klienta.
Problem z filtrem cząstek stałych FAP lub DPF?
Z doświadczenia wiemy, że usuwanie, a tak naprawdę jedynie wycinanie filtra cząstek stałych poza opcją zakupu nowego, kosztownego filtra w ASO, to najskuteczniejszy sposób na pozbycie się wszelkich problemów. Zarówno dla filtrów suchych (DPF) i mokrych (FAP), usunięcie wkładu wraz ze stworzeniem indywidualnej mapy nadpisywanej w sterowniku pojazdu (ECU), jest gwarancją skutecznego rozprawienia się z mankamentami. Jakimi? Z reguły tymi związanymi z brakiem lub spadkiem mocy, nadmiernym „kopceniem z rury”, spalaniem, a także wchodzeniem pojazdu w tryb awaryjny.
Usuwanie DPF w BMG Tuning Wrocław to jedna z metod naprawy wadliwego filtra cząstek stałych w autach osobowych, pojazdach ciężarowych, maszynach budowlanych i rolniczych, a także w koparkach.
Problemy z filtrem cząstek stałych w Twoim samochodzie osobowym możemy rozwiązać na kilka sposobów. Co ważne, diagnostyki komputerowej i ewentualnej naprawy możemy podjąć się nie tylko w naszym centrum we Wrocławiu, ale dowolnie wskazanym przez Ciebie miejscu.
Jeśli jesteś posiadaczem samochodu napędzanego jednostką diesla, a z wydechu Twoja auta wydobywa się gęsta chmura czarnej sadzy to znak, że zamontowany w nim filtr cząstek stałych (DPF / FAP) wymaga czyszczenia, regeneracji, naprawy lub na Twoje życzenie – permanentnego usunięcia.
W tym celu zastosujemy klasowe oprogramowanie, wykorzystując wiedzę i doświadczenie naszych mechaników, a jakość naszej usługi potwierdzimy gwarancją.
Bagatelizowanie problemu z filtrem cząstek stałych w skrajnych przypadkach prowadzi do konieczności wymiany filtra na nowy lub degradacji pozostałych elementów jednostki napędowej. Konieczność zakupu nowego filtra będzie wiązał się z ogromnymi nakładami finansowymi – niekiedy przekraczającymi nawet 12.000 zł.
Z tego właśnie względu, problem z filtrem DPF (filtrem suchem) lub filtrem FAP (filtrem mokrym) wymaga natychmiastowej reakcji, by uniknąć wysokich kosztów zakupu nowego elementu w ASO, choć wcale nie odradzamy takiego rozwiązania!
By jednoznacznie stwierdzić czy usterka na pewno dotyczy filtra cząstek stałych, najpierw wykonamy diagnostykę komputerową oraz ogólny serwis, mający na celu analizę stanu Twojego auta. Wnikliwy przegląd, diagnostyka komputerowa oraz doświadczenie naszych specjalistów jednoznacznie określi, czy problem dotyczy faktycznie filtra DPF lub FAP zamontowanego w Twoim pojeździe.
To, że Twoje auto ”kurzy” może być również objawem uszkodzonego czujnika EGR, pompowtryskiwaczy lub pozostałych elementów silnika, chociażby takich jak turbosprężarka. Naszym zadaniem będzie ustalenie faktycznej przyczyny i zabranie się do roboty po wcześniejszej diagnostyce komputerowej 🙂
Jeśli więc wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że zapchany filtr dpf to realna przyczyna bolączek Twojego auta, wówczas istnieje kilka możliwości rozwiązania i eliminacji tego problemu.
REGENERACJA, CZYSZCZENIE, WYPALANIE, USUWANIE DPF / FAP
Czyszczenie filtra DPF w głównej mierze polega na wypaleniu zgromadzonego nalotu sadzy będącego bezpośrednią przyczyną zapchania filtru. Metoda ta jest w 100% bezpieczna dla Twojego auta i należy do najbardziej popularnej formy regeneracji i naprawy filtra.
Usługa czyszczenia zapchanego filtra wykonana w naszym centrum będzie jednoznaczna z uzyskaniem gwarancji na naszą pracę. Operację wypalania filtrów DPF czy FAP przeprowadzimy w naszym centrum we Wrocławiu lub zdalnie – gdziekolwiek będziesz.
Problem z zapchanym filtrem cząstek stałych w większości przypadków wynika z nieodpowiedniej lub nieumiejętnej eksploatacji samochodu. Filtr cząstek stałych spełnia swoją funkcję w momencie uzyskiwania odpowiednio wysokich temperatur, uzależnionych od pokonywanego dystansu i warunków jazdy, tak aby w jego wnętrzu zachodziły procesy całkowitego spalania cząstek będących wynikiem spalanego paliwa. Nieodpowiednia eksploatacja i brak uzyskiwania wysokich temperatur w elemencie prowadzi właśnie do zapchania filtra cząstek stałych.
A my z tym problemem na pewno się uporamy 🙂
USUWANIE FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH
Alternatywą dla regeneracji i wypalenia zalegającej w filtrze sadzy jest całkowite usunięcie filtra cząstek stałych. Proces ten jest nieco bardziej skomplikowany i wymaga doświadczenia, a także specjalistycznego oprogramowania – rzecz jasna, nasze centrum dysponuje wszystkim co przed chwilą wymieniliśmy.
Trwałe usunięcie filtra cząstek stałych w naszym centrum poprzedzone jest indywidualnym programem przygotowanym specjalnie dla Twojego samochodu, a proces ten dotyczy modyfikacji fizycznej i programowej.
Nigdy nie korzystamy z gotowych rozwiązań, więc jesteśmy przekonani, że zakres i jakość naszych prac spełni Twoje oczekiwania. Decyzja o usunięciu filtra będzie jednoznaczna z rozwiązaniem Twoich problemów i kosztów eksploatacyjnych tego elementu. Choć usuwanie filtrów DPF budzi pewne kontrowersje, to wciąż pozostaje jednym z najbardziej popularnych rozwiązań dotyczących usuwania problemów z filtrem cząstek stałych.