Usuwanie i wycinanie filtra cząstek stałych - DPF i FAP

Nasza usługa obejmuje wycięcie wkładu filtra znajdującego się w układzie wydechowym, która poprzedzona jest diagnostyką komputerową, a zakończona napisaniem indywidualnej mapy, pozwalającej na wyłączenie filtra programowo. Tak kompleksowo wykonana usługa jest w pełni bezpieczna dla pojazdu i wbrew pozorom środowiska, bo poziom emisji spalin wciąż pozostaje w normie, w przeciwieństwie do sytuacji z przed jego wycięcia.

Jakie pojazdy obsługujemy?

Samochody osobowe
BMG icon

Samochody osobowe

Obsługujemy wszystkie możliwe marki samochodów osobowych wyposażonych w filtr cząstek stałych. Zarówno pojazdy z silnikiem diesla, jak i benzynowe.

Pojazdy ciężarowe
BMG icon

Pojazdy ciężarowe

Wykonanie usługi wycinania filtra DPF / FAP możliwe jest również w przypadku samochodów ciężarowych

Maszyny budowlane
BMG icon

Maszyny budowlane

Maszyny budowlane, podobnie jak pojazdy ciężarowe, w przypadku zapchanych filtrów są niezdatne do pracy. Dlatego nasze usługi kierujemy również do operatorów maszyn budowlanych i ich właścicieli.

Opinie naszych klientów

Назар Наконечний
Назар Наконечний
07:06 17 Oct 23
Polecam! Bardzo profesjonalna i przemiła obsługa.
P MO
P MO
13:20 07 Oct 23
Adblue / Peugeot 3008 1.5hdi - wszystko ok, miła obsługa, polecam
Grzegorz Rojek
Grzegorz Rojek
06:59 25 Sep 23
Robert
Robert
09:33 24 Sep 23
Miałem problem z DPF i EGR w moim mondeo MK4 przedlift. Po wysłaniu zapytania do różnych warsztatów BMG zareagował najszybciej. Miła,kulturalna i profesjonalna obsluga plus dogodny termin równa się drugie życie mojego pojazdu. Szczerze polecam👍
Łukasz Karulek
Łukasz Karulek
16:14 22 Sep 23
Pełna profeska! Zostawiłem auto na chip tuning, przyrost mocy ze 130 do 200 koni, przeszło to moje najśmiejsze oczekiwania. Leci teraz jak rakieta :) Panowie bardzo mili i rzeczowi, profesjonalnie odpowiadają na wszelkie pytania. Każdemu polecam wizytę w tym miejscu! :)
Krystian Kadłubowski
Krystian Kadłubowski
12:54 16 Sep 23
Sprawna, szybka obsługa. Chiptuning w BMW 540i wyszedł bardzo dobrze, po modyfikacjach moc 415 KM oraz moment obrotowy 550 Nm. Po kilku dniach użytkowania auto działa bez zarzutu. Polecam.
Mateusz Klepadło
Mateusz Klepadło
12:58 06 Sep 23
Szybko, sprawnie, wzorowy kontakt ;)Robota tez klasa i dość szybko zrealizowana nawet koledzy pomogli z innym problemem i po wizycie tez dopytywali czy wszystko ok, mocno polecam
Mirosław Barszczewski
Mirosław Barszczewski
18:12 01 Sep 23
Profesjonalizm i perfekcja!
Szymon Koźbielski
Szymon Koźbielski
13:34 29 Aug 23
Szybko i fachowo wykonana usługa.
Leanid Semianiuk
Leanid Semianiuk
09:18 29 Aug 23
Zostawiliśmy pojazd Renault Master na naprawę EGR, po naprawie jak pojazd wyjechał w trasę, stracił moc i komputer nie pokazał żadnego błędu. Wróciliśmy na "serwis", gdzie panowie z BMG powiedzieli że sprawdzą i to zrobią, ale po 2 tygodniach dowiedziałem się że oni nie mają pojęcia co się stało, gdy zabrałem do innego serwisu i po weryfikacji powiedzieli, że EGR został naprawiony w zupełnie nie prawidłowy sposób, zostało wgrane nie prawidłowe oprogramowanie i to że robota wykonany bardzo kiepska, wróciłem jeszcze do BMG i po przekazaniu tej informacji, panowie podjęli próbę naprawić to jeszcze raz i tym razem zepsuli całkowicie główny sterownik i auto zostało scholowane do innego serwisu. Między tym wszyscy z BMG poszli sobie na urlop i nawet mnie o tym nie poinformowali, co jest dla mnie zbyt ważne, ponieważ dzięki temu pojazdowi zarabiam na życie. Minął 5 tydzień panowie wrócili z urlopu i mnie poinformowali, że auto zrobione i jest gotowe. Zabieram swoją kochaną renówkę, a ona nie ma mocy, na komputerze brak usterek, niby wszystko działa a mocy nie ma. Odstawiłem pojazd do innego serwisu i się okazało, że oni założyli sterownik od innego pojazdu, jakimś cudem wgrali jeszcze od innego pojazdu oprogramowanie i skasowali kolumnę błędów żeby nie było widać błędów. MASAKRA!!! Co prawda wrócili mi 60% zapłaconej kwoty faktury, ale wydałem w innym warsztacie na nowy sterownik i wgranie prawidłowego oprogramowania 5 tyś zł. po czym Renówka poleciała pracować w pełnej mocy.DRAMAT!!! Ostrzegam i nie polecam oddawać swój pojazd do naprawy do tego "warsztatu"________________________________________Odpowiedz na odpowiedz właściciela BMG1) Od momentu zakupu nie było NIC robione ze sterownikiem i żadnej wcześniejszej modyfikacji nie było! Auto przyjechało z błędem EGR co świadczy że tabela błędów nie była skasowana, a po naprawie serwisu BMG wyjechało bez żadnego błędu, nawet gdy mechanicznie odłączałem jakąkolwiek wtyczkę. (Przed przyjazdem do BMG nie dawałem auta do innych serwisów z tą usterką)2) Temat pytań filtra DPF wynika z tego, że chciałem naprawić pojazd jak najszybciej i szukałem inne przyczyny usterki i to było tylko jako (czy może być przyczyną usterki DPF?)3) Faktycznie było uzgodnione z serwisem, że będzie założony przez nich nowy(używany) sterownik, ale nie myślałem że będzie założony od innego pojazdu! (mam ten wymieniony przez BMG sterownik, mogę go oddać do weryfikacji )4) Na sam koniec zostało wgrano to samo oprogramowanie jak twierdzi właściciel warsztatu - z tego wynika pytanie, ale dlaczego w taki razie przyjechałem z błędem od EGR, a na sam konie wyjechałem bez błędu ? czy jest to możliwe na tym samym oprogramowaniu?5)Na państwa wątpliwości co do moich kosztów, mogę przedstawić fakturę za naprawę z innego serwisu i przekazać kontakt do mechanika który tym się zajmował (dla weryfikacji co było robione przy moim aucie)Bardzo panu dziękuję za odpowiedź, która świadczy że pan nawet nie zna tematu do końca i wymyśla nowe okoliczności.
Rob J
Rob J
14:57 28 Aug 23
Szybko sprawnie i bezproblemowo, auto jezdzi inaczej, lepiej. Polecam !
Paulina Figurska
Paulina Figurska
13:21 09 Aug 23
Bardzo polecam! Dziś robiony chiptuning. Komunikacja, umówienie terminu, wykonanie - wszystko sprawnie i bez zarzutu.
Krzyś Tarkiewicz
Krzyś Tarkiewicz
14:17 08 Aug 23
Z perspektywy modów w 3 autach a 4 tym kompletnej naprawy elektroniki daje 5 gwiazdWeryfikacja OPINI.Jedno z nich padło. Auto poszlo do naprawy, koszt 12500 zł z czego okolo 7000zl to przez źle skonfigurowany soft i mapę błędów praktycznie usunietą.
Damian Zienkiewicz
Damian Zienkiewicz
13:23 04 Jul 23
Serdecznie polecam BMG tuning pod kątem obsługi / hamowni.W dniu dzisiejszym udałem się na badanie mocy na hamowni mojego auta.Specjalista dokonał pomiaru, wytłumaczył ewentualne problemy które mogą powstać na skutek błędnego podejścia do mojego auta przez innego mechanika(tunera) - delikatnie mówiąc.Tłumaczył rzetelnie, empatycznie słuchał, a sama obsługa zarówno Pana technika jak i osoby umawiajacej wizytę oceniam na konkretne 10/10.Jedyne co było negatywne to awaria drukarki, która nie wydała mi wydruku na czas, więc dostanę go mailem - lecz nie wpływa to w żaden sposób na opinie.Oby tak dalej obsługiwano klientów!Pozdrawiam cały zespół :)
Remigiusz Zapolski
Remigiusz Zapolski
13:46 26 Jun 23
Samochód stary ale Panowie się nim z zajęli należycie. Zakres prac egr,dpf,klapy off oraz chiptuning. Silnik 1.9 jtd 150 km w Saabie 9-5. Po wykonanych pracach auto zmieniło charakterystykę jazdy nie do poznania. Za pierwszym podejściem nie udało się zostały wykryte usterki, czyli podejście odpowiedzialne. Porównując przebiegi krzywych momentu i mocy z prezentacjami internetowymi innych firm, nie spotkałem się z analogicznymi wykresami oraz uwzględniono moje uwagi na temat osiągów przy wyższych obrotach - wniosek program to nie gotowiec, tylko dopasowany do samochodu indywidualny set.
Aneta
Aneta
10:41 24 Apr 23
Witam,Zdecydowanie polecam firmę BMG Tuning Wrocław.Oddałam w ich ręce Citroena Jumpera 2.0 blue HDI 163km. W aucie było usuwane programowo Ad blue (pojawil sie komunikat ze za 400km auta nie da sie odpalic) i była zwiększona moc silnika z racji ze bus jest w trakcie przeróbki na kampera wiec się przyda.Po 3 godzinkach byl telefon, że auto jest gotowe do odbioru.Samochód zyskal na dynamice, żwawiej przyspiesza, a komunikaty od Ad blue zniknęły na dobre.Jestem bardzo zadowolona z ich pracy. Polecam.
Remigiusz Perskawiec
Remigiusz Perskawiec
20:25 02 Mar 23
Dzisiaj w firmie BMG TUNING został zrobiony program mojego BMW G31 530d 265 Koni oraz zabieg wyłączenia Adblue i chcę powiedzieć że jestem bardziej niż zadowolony🙂👌 Seria wyszła dużo wyższa niż deklarowana przez BMW. Panowie z BMG stwierdzili że jednostka napędowa mojego BMW jest bardzo zdrowa. Po modyfikacji wyszło 329,3 KM i 692,5 Nm! Jest super! Po modyfikacji udałem się do De gdzie na autostradzie bez problemu osiągnąłem prędkość 265 Km/h i myślę że można osiągnąć więcej. Elastyczność silnika jest teraz niesamowita. Jestem bardzo zadowolony z modyfikacji którą chłopacy zrobili. Pełen profesjonalizm. Cena również jak dla mnie nie wygórowana. Mogę z czystym sumieniem polecić firmę BMG TUNING !
Kacper S
Kacper S
21:04 07 Nov 22
Usługa wykonana na bardzo wysokim poziomie. Dobry kontakt z serwisem. Znakomite efekty. Oddałem samochód w dobre ręce. Dało się odczuć zainteresowanie tym, żeby samochód jeździł dobrze, a nie tylko wykonaniem kolejnego zlecenia. Liczby na hamowni nie do końca oddają to jak bardzo zmieniła się dynamika jazdy. W połączeniu z wydechem i hamulcami M-Performance czysta radość.
Jarek Grybel
Jarek Grybel
06:08 10 Nov 21
Polecam / Pełen Profesjonalizm / Na Końcu Uśmiech Klienta 😁🏎🏎🏎
Wiktor
Wiktor
17:42 21 Sep 21
Kawa wypita , chip zrobiony , auto mniej spala i szybciej przyspiesza. Cena też bardzo dobra , w dodatku można było sporo się dowiedzieć od mechanika. Ja jestem zadowolony i mogę śmiało polecać.
Krzysztof Popczyk
Krzysztof Popczyk
11:10 13 Aug 21
Super obsługa, profesjonalne podejście do klienta, oby więcej takich firm świadczących usługi związane z naprawą samochodów. Ja zdecydowanie poleca i warto było jechać do nich 60 km.
Ireneusz Kwiatkowski
Ireneusz Kwiatkowski
23:04 27 Jul 21
Zrobilem czip tuning w firmie BGM Wroclaw 27 07 2021 i wyjechalem o 14 pacjent to Audi q7 4,2 tdi i do teraz czyli 28 07 2021 banan z twarzy niechce mi zejsc a wszyscy co sie tak cieszysz a ja na to przejedz sie moja q7 wrazenia z jazdy niesamowite znaja sie w 100% polecam warto jechac do nich nawet 1000km i napewno tam wróce z nastepnymi modyfikacjami z 320ps wykrzesano 370ps po prostu czarodzieje Pozdro BGM
Krzysztof Szalek
Krzysztof Szalek
20:44 16 Jul 21
Bardzo konkretne i profesjonalne podejście do klienta. Bez nawijania makaronu na uszy-ta praca jest zarówno pasja tych chłopaków.Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.Moja X5 m50d spala po nowej mapce ok. 1,5l/100km mniej. Jak jej gniotę po 220-240km/h to do pół l/100km więcej.
Damian K
Damian K
05:34 10 Jul 21
Obsługa na najwyższym poziomie. Panowie znają się na swojej robocie. Problem w postaci dpf-a został usunięty w umówionym czasie pomimo utrudnionego dostępu. Cena nie uległa zmianie, co nie jest niestety standardem u wszystkich. Auto złapało drugi oddech, będę polecał i na pewno jeszcze wpadnę na chipa.Peugeot 508Dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Patryk Rogowicz
Patryk Rogowicz
17:46 12 Jun 21
pacjent mercedes w212fl 2.2 cdi 170KM/400Nm pierwsze hamowanie pokazało 185KM/390Nm Stage 1 podniesienie mocy do 208KM/430Nm, usługa była prezentem na dzień ojca, auto miałem do dyspozycji dosłownie na chwile, zostałem obsłużony szybko, sprawnie i profesjonalnie, bez zbędnych niespodzianek, wybór padł na bmg bo zależało mi na bezproblemowej usłudze, nie zawiodłem się, a radość ojca bezcenna jeszcze raz wielkie dzięki za znalezienie terminu
Następne Opinie
js_loader

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

Z chęcią odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania. Zarówno te związane z naszymi możliwościami, zakresem wykonywanych usług oraz tych najbardziej nurtujących, dotyczących legalności tego typu usługi.

Napisz do nas wiadomość lub zadzwoń, czekamy.

Chcę poznać szczegóły usługi!

FAQ

Nie, dlaczego? Ponieważ nigdy nie ma pewności w jakim stopniu regeneracja filtra cząstek stałych okaże się skuteczna.

Z autopsji wiemy, że Klienci, którzy zakupili regenerowane filtry i tak byli zmuszeni kupić nowe lub wyciąć obecne.

Czyszczenie filtra DPF / FAP specjalnymi środkami chemicznymi jest wyłącznie doraźnym i tak samo kosztownym sposobem na walkę z usterką jak regeneracja i niestety, również gwarantuje rezultaty, ale przez… chwilę.

Nasi Klienci korzystający z tego rozwiązania skarżyli się na powracające problemy wadliwie działającego filtra nawet już tydzień po wykonaniu usługi, za które w zależności od lokalizacji płacili od 500 zł do 1000 zł.

Każdy filtr cząstek stałych zapycha się z dwóch powodów – albo z niewłaściwego użytkowania, albo z uwagi na utratę swoich właściwości wynikających z wieku.

Wypalanie filtra cząstek stałych odbywa się podczas pokonywania większych dystansów, warto więc „przedmuchać” pojazd na trasie i sprawdzić, czy nie będzie to najprostszy i najtańszy sposób na przepalenie zalegającego w nim nagaru.

Niektóre firmy oferują również wypalanie filtra w specjalnym piecu, ale jeżeli nie pomaga trasa, to znaczy, że ten jest już po prostu stary i zatracił swoje właściwości.

Decyzję pozostawiamy Tobie. Nowy filtr to skrajny wydatek rzędu nawet 40 000 tysięcy złotych w przypadku maszyn budowlanych i ponad 12 000 zł w przypadku samochodów osobowych.

Decyzję pozostawiamy Tobie, szczerze odradzając wszelkie czyszczenie i regeneracje, które jedynie uszczuplą Twój portfel nie dając jakiejkolwiek gwarancji na dłuższe rezultaty.

Zgodnie z Polskim prawem, pojazdy pierwotnie wyposażone w filtr DPF, mimo związanych z nim problemów, powinny poruszać się po drogach bez jego usuwania.

Może więc śmiało napisać, że jest to nielegalne. Takie usługi wykonujemy na życzenie i odpowiedzialność Klienta.

Problem z filtrem cząstek stałych FAP lub DPF?

Z doświadczenia wiemy, że usuwanie, a tak naprawdę jedynie wycinanie filtra cząstek stałych poza opcją zakupu nowego, kosztownego filtra w ASO, to najskuteczniejszy sposób na pozbycie się wszelkich problemów. Zarówno dla filtrów suchych (DPF) i mokrych (FAP), usunięcie wkładu wraz ze stworzeniem indywidualnej mapy nadpisywanej w sterowniku pojazdu (ECU), jest gwarancją skutecznego rozprawienia się z mankamentami. Jakimi? Z reguły tymi związanymi z brakiem lub spadkiem mocy, nadmiernym „kopceniem z rury”, spalaniem,  a także wchodzeniem pojazdu w tryb awaryjny.

Usuwanie DPF w BMG Tuning Wrocław to jedna z metod naprawy wadliwego filtra cząstek stałych w autach osobowych, pojazdach ciężarowych, maszynach budowlanych i rolniczych, a także w koparkach.

Problemy z filtrem cząstek stałych w Twoim samochodzie osobowym możemy rozwiązać na kilka sposobów. Co ważne, diagnostyki komputerowej i ewentualnej naprawy możemy podjąć się nie tylko w naszym centrum we Wrocławiu, ale dowolnie wskazanym przez Ciebie miejscu.

Jeśli jesteś posiadaczem samochodu napędzanego jednostką diesla, a z wydechu Twoja auta wydobywa się gęsta chmura czarnej sadzy to znak, że zamontowany w nim filtr cząstek stałych (DPF / FAP) wymaga czyszczenia, regeneracji, naprawy lub na Twoje życzenie – permanentnego usunięcia.

W tym celu zastosujemy klasowe oprogramowanie, wykorzystując wiedzę i doświadczenie naszych mechaników, a jakość naszej usługi potwierdzimy gwarancją.

Bagatelizowanie problemu z filtrem cząstek stałych w skrajnych przypadkach prowadzi do konieczności wymiany filtra na nowy lub degradacji pozostałych elementów jednostki napędowej. Konieczność zakupu nowego filtra będzie wiązał się z ogromnymi nakładami finansowymi – niekiedy przekraczającymi nawet 12.000 zł.

Z tego właśnie względu, problem z filtrem DPF (filtrem suchem) lub filtrem FAP (filtrem mokrym) wymaga natychmiastowej reakcji, by uniknąć wysokich kosztów zakupu nowego elementu w ASO, choć wcale nie odradzamy takiego rozwiązania!

By jednoznacznie stwierdzić czy usterka na pewno dotyczy filtra cząstek stałych, najpierw wykonamy diagnostykę komputerową oraz ogólny serwis, mający na celu analizę stanu Twojego auta. Wnikliwy przegląd, diagnostyka komputerowa oraz doświadczenie naszych specjalistów jednoznacznie określi, czy problem dotyczy faktycznie filtra DPF lub FAP zamontowanego w Twoim pojeździe.

To, że Twoje auto ”kurzy” może być również objawem uszkodzonego czujnika EGR, pompowtryskiwaczy  lub pozostałych elementów silnika, chociażby takich jak turbosprężarka. Naszym zadaniem będzie ustalenie faktycznej przyczyny i zabranie się do roboty po wcześniejszej diagnostyce komputerowej 🙂

Jeśli więc wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że zapchany filtr dpf to realna przyczyna bolączek Twojego auta, wówczas istnieje kilka możliwości rozwiązania i eliminacji tego problemu.

REGENERACJA, CZYSZCZENIE, WYPALANIE, USUWANIE DPF / FAP

Czyszczenie filtra DPF w głównej mierze polega na wypaleniu zgromadzonego nalotu sadzy będącego bezpośrednią przyczyną zapchania filtru. Metoda ta jest w 100% bezpieczna dla Twojego auta i należy do najbardziej popularnej formy regeneracji i naprawy filtra.

Usługa czyszczenia zapchanego filtra wykonana w naszym centrum będzie jednoznaczna z uzyskaniem gwarancji na naszą pracę. Operację wypalania filtrów DPF czy FAP przeprowadzimy w naszym centrum we Wrocławiu lub zdalnie – gdziekolwiek będziesz.

Problem z zapchanym filtrem cząstek stałych w większości przypadków wynika z nieodpowiedniej lub nieumiejętnej eksploatacji samochodu. Filtr cząstek stałych spełnia swoją funkcję w momencie uzyskiwania odpowiednio wysokich temperatur, uzależnionych od pokonywanego dystansu i warunków jazdy, tak aby w jego wnętrzu zachodziły procesy całkowitego spalania cząstek będących wynikiem spalanego paliwa. Nieodpowiednia eksploatacja i brak uzyskiwania wysokich temperatur w elemencie prowadzi właśnie do zapchania filtra cząstek stałych.

A my z tym problemem na pewno się uporamy 🙂

USUWANIE FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH

Alternatywą dla regeneracji i wypalenia zalegającej w filtrze sadzy jest całkowite usunięcie filtra cząstek stałych. Proces ten jest nieco bardziej skomplikowany i wymaga doświadczenia, a także specjalistycznego oprogramowania – rzecz jasna, nasze centrum dysponuje wszystkim co przed chwilą wymieniliśmy.

Trwałe usunięcie filtra cząstek stałych w naszym centrum poprzedzone jest indywidualnym programem przygotowanym specjalnie dla Twojego samochodu, a proces ten dotyczy modyfikacji fizycznej i programowej.

Nigdy nie korzystamy z gotowych rozwiązań, więc jesteśmy przekonani, że zakres i jakość naszych prac spełni Twoje oczekiwania. Decyzja o usunięciu filtra będzie jednoznaczna z rozwiązaniem Twoich problemów i kosztów eksploatacyjnych tego elementu. Choć usuwanie filtrów DPF budzi pewne kontrowersje, to wciąż pozostaje jednym z najbardziej popularnych rozwiązań dotyczących usuwania problemów z filtrem cząstek stałych.