Diagnostyka komputerowa
Zanim przejdziemy do jakichkolwiek działań związanych z mechaniczną ingerencją w zawór recyrkulacji spalin (EGR), najpierw wykonamy komputerową diagnostykę pojazdu celem ustalenia, potwierdzenia, bądź zanegowania usterki układu.
Zaślepienie EGR
Usuwanie EGR, to tylko błędna interpretacja wykonywanej usługi, bo tak naprawdę zawór jako element, pozostaje nienaruszony. Usługa polega na zaślepieniu zaworu gwarantując szczelność układu.
Programowe wyłączenie EGR
Samo zaślepienie EGR nie wystarczy, aby wyzbyć się problemu. Konieczne jest programowe wyłączenie zaworu recyrkulacji spalin z poziomu sterownika (ECU) za pomocą indywidualnej, specjalnie przygotowanej mapy. I to właśnie oferujemy. Masz pytania? Dzwoń: 790 454 283
Usuwanie, zaślepienie, wyłączanie EGR - o co chodzi i jak to robimy?
Usuwanie, zaślepienie, wyłączanie EGR – o co chodzi i jak to robimy?
Usuwanie EGR (właściwie zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin) wraz z jego programowym wyłączeniem jest w pełni bezpieczne dla silnika i pozostałych podzespołów. Zabieg ten jest konieczny w momencie kiedy zwykłe czyszczenie EGR nie pomaga, a klapa zaworu z uwagi na usterkę, stale pozostaje w pozycji otwartej. Taka sytuacja nie wróży nic dobrego, mało tego, czyni wiele zła dla kosztownego filtra cząstek stałych, mogąc go doszczętnie uszkodzić! Dlatego tak ważne jest niebagatelizowanie sytuacji, w której pojazd traci moc, nadmiernie dymi lub wchodzi w tryb awaryjny.
Usuwanie EGR – skuteczna eliminacja problemów z układem recyrkulacji spalin
Zawór EGR (Exhaust Gas Recirculation) odpowiada za redukcję emisji tlenków azotu poprzez ponowne wprowadzenie spalin do układu dolotowego. Choć jego zadaniem jest ochrona środowiska, często staje się źródłem problemów eksploatacyjnych. Zanieczyszczony lub uszkodzony układ prowadzi do obniżenia mocy silnika, nadmiernego zadymienia oraz przechodzenia pojazdu w tryb awaryjny.
W takich przypadkach usuwanie EGR stanowi skuteczne rozwiązanie, eliminując ryzyko powtarzających się awarii. W BMG Tuning wykonujemy kompleksowe wyprogramowanie EGR oraz jego fizyczne usunięcie, dostosowując zakres modyfikacji do specyfiki danego pojazdu.
Objawy niesprawnego zaworu EGR – kiedy warto rozważyć usuwanie EGR?
Problemy z recyrkulacją spalin mogą objawiać się:
- spadkiem mocy silnika,
- nadmiernym dymieniem z układu wydechowego,
- nierówną pracą jednostki napędowej,
- zwiększonym spalaniem,
- częstym wchodzeniem w tryb awaryjny,
- problemami z uruchamianiem pojazdu.
W przypadku wystąpienia takich objawów usuwanie EGR może być skutecznym rozwiązaniem, które eliminuje awarie wynikające z zanieczyszczenia lub zablokowania układu recyrkulacji spalin.
Programowe wyłączenie EGR – skuteczna metoda eliminacji problemu
Programowe usuwanie EGR polega na wyłączeniu zaworu w sterowniku silnika, co zapobiega jego ponownemu otwarciu i eliminuje błędy związane z recyrkulacją spalin. Proces ten wymaga precyzyjnego dostosowania parametrów ECU, co gwarantuje zachowanie pełnej funkcjonalności jednostki napędowej.
Dzięki nowoczesnym narzędziom diagnostycznym usuwanie EGR we Wrocławiu wykonujemy w sposób całkowicie bezpieczny i dopasowany do konkretnego modelu pojazdu. Po zakończeniu modyfikacji przeprowadzamy testy na hamowni Wrocław, aby potwierdzić prawidłowe działanie układu.
Zaślepienie EGR – alternatywne rozwiązanie
W niektórych przypadkach stosuje się zaślepienie EGR, co polega na fizycznym zamknięciu przepływu spalin do układu dolotowego. Zabieg ten w połączeniu z programowym wyłączeniem EGR gwarantuje całkowitą eliminację problemu i zapobiega ponownym awariom.
Dzięki tej metodzie silnik pracuje wydajniej, a użytkownik unika kosztów związanych z częstymi naprawami lub wymianą zaworu.
Ile kosztuje wyprogramowanie EGR?
Koszt wyprogramowania EGR zależy od modelu pojazdu oraz zakresu przeprowadzanych modyfikacji. Cena usługi jest jednak znacznie niższa niż koszt zakupu i montażu nowego zaworu, dlatego kierowcy coraz częściej decydują się na usunięcie zaworu EGR jako trwałe rozwiązanie problemu.
Wyprogramowanie EGR – cena profesjonalnej obsługi w BMG Tuning
Nasz warsztat samochodowy Wrocław wykonuje kompleksowe usuwanie zaworów EGR, dostosowując proces modyfikacji do specyfiki silnika i oczekiwań klienta. Dzięki precyzyjnej diagnostyce samochodowej Wrocław jesteśmy w stanie jednoznacznie określić źródło problemu i zaproponować optymalne rozwiązanie.
Oprócz usuwania EGR, oferujemy również:
Oprócz usuwania EGR, oferujemy również szereg innych modyfikacji poprawiających wydajność i niezawodność Twojego pojazdu. Wykonujemy chip tuning Wrocław, który pozwala na precyzyjne dostrojenie sterownika silnika, zwiększając moc i moment obrotowy. Zajmujemy się także usuwaniem DPF, eliminując problemy z zapchanym filtrem cząstek stałych i przywracając pełną wydajność układu wydechowego.
W naszej ofercie znajduje się również usuwanie klap wirowych. Skutecznie rozwiązuje to problemy z układem dolotowym i zapobiega kosztownym awariom. Gwarantujemy kompleksowy tuning samochodów, obejmujący zarówno modyfikacje mechaniczne, jak i elektroniczne, dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta.
Usunięcie EGR – fachowo i bezpiecznie z BMG Tuning!
Jeśli masz pytania dotyczące usunięcia zaworu EGR, jego wpływu na osiągi silnika lub innych modyfikacji układu dolotowego, skontaktuj się z nami. Oferujemy profesjonalne doradztwo oraz fachową realizację usługi, dostosowaną do specyfiki Twojego pojazdu. Dzięki precyzyjnemu wykonaniu zapewniamy optymalną pracę silnika, redukcję osadów w układzie dolotowym oraz pełne bezpieczeństwo użytkowania. Skorzystaj z naszego doświadczenia i zadbaj o sprawność swojego samochodu – chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.


Samochody osobowe
Obsługujemy praktycznie wszystkie samochody osobowe, oferując kompleksową usługę – od diagnostyki, po zaślepienie zaworu oraz nową mapę.


Pojazdy ciężarowe
Pojazdy ciężarowe, w przeciwieństwie do większości aut osobowych, muszą zarabiać na siebie. W sytuacji problemu z zaworem EGR służymy pomocą nie tylko we Wrocławiu, ale całej Polsce, a nawet w innych krajach!


Maszyny budowlane
Maszyny budowlane, podobnie jak samochody ciężarowe, nie mogą pozwolić sobie na nierentowną przerwę. Dlatego służymy pomocą, oferując usługi z dojazdem do Klienta.
Opinie naszych klientów














































Skontaktuj się z nami!
Jeśli Twój pojazd nadmiernie dymi, stracił moc, a na desce rozdzielczej pojawił się „check engine”, koniecznie reaguj, aby nie pojawiły się kolejne uszkodzenia na większą skalę.
Jeśli posiadasz samochód osobowy odwiedź nas we Wrocławiu, a jeżeli jesteś w posiadaniu pojazdu ciężarowego lub maszyny budowlanej, możemy podjechać we wskazane przez Ciebie miejsce!
Odezwij się do nas i bez zobowiązań ustal termin wizyty lub zaczerpnij więcej informacji.
Pomóżcie mi, chcę ustalić termin!Nasze realizacje


Porsche Macan Tuning STAGE1
26 marca, 2025
Porsche Macan Tuning STAGE1 w ECU & TCU ✔️ +60 HP i 78 NM ✔️ Możliwość jeszcze lepszych przyrostów z modyfikacjami mechanicznymi.
»

Tuning STAGE1 Ford Kuga 2.0 TDCI 140 HP
14 marca, 2025
Tuning STAGE1 w modelu Ford Kuga 2.0 TDCI. Dodatkowe 51 HP i 55 NM ✅
»

Ford Transit Chip Tuning 2.0 TDCI 105 HP
11 marca, 2025
Zwykły blaszak, wół roboczy, Ford Transit 2.0 TDCI o seryjnej mocy 105 koni mechanicznych, który został przemieniony na wariata wyrywającego kierownicę z ręki przy pustej pace... Finalny wynik na poziomie 188 HP i aż 63 NM więcej.
»

Leon Cupra Tuning STAGE2
10 marca, 2025
Leon Cupra Tuning STAGE2 i strojenie ECU oraz TCU DQ250 ✅ Dodatkowe 80 HP i 129 NM!
»

Mercedes CLS Tuning
4 marca, 2025
Sportowe sekcje downpipes z katalizatorami 100 CPSI wraz ze strojeniem ECU w modelu Mercedes CLS 53 AMG. Efekt? Dodatkowe 50 HP i 67 NM plus bardzo przyjemny, basowy dźwięk ✅
»

Chiptuning STAGE1 Skoda Superb 2.0 TSI 280 HP + TCU
28 lutego, 2025
Chiptuning STAGE1 w modelu Skoda Superb 2.0 TSI 280 HP. Dodatkowe 38 HP i 120 NM ✅
»FAQ
Tak.
Negatywne skutki zarówno dla środowiska jak i samego pojazdu niesie za sobą wyłącznie bagatelizowanie usterki, a nie jej naprawa.
Tak naprawdę nie o usuwanie chodzi, bo nic nie znika, a o fizyczne zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin, za pomocą sprawdzonej i bezpiecznej metody.
Zaślepienie EGR to tak naprawdę sposób na pozbycie się problemów od strony wadliwej klapy, ale należy pamiętać, że taka interwencja musi zostać wzbogacona o wyłączenie zaworu z poziomu komputera, bo w innym przypadku uszkodzony zostanie filtr cząstek stałych!
Programowe wyłączenie EGR to nieodzowny element całej usługi zakładając profesjonalizm i gwarancje jakości w miejscu, w którym wykonywana jest usługa!
Poza diagnostyką i fizycznym zaślepieniem układu ingerencja w mapę jest konieczna. Tylko tak kompleksowa usługa daje gwarancję na bezpieczne i skuteczne pozbycie się problemów z nadmiernym kopceniem, brakiem mocy i wchodzeniem jednostki w tryb awaryjny.
Cena za usuwanie EGR czyli programowe wyłączenie zaworu recyrkulacji spalin oraz fizyczne zaślepienie to z reguły kwoty w okolicach od 500 zł netto do 700 zł netto dla aut osobowych i wartości wyższe dla pojazdów ciężarowych i maszyn budowlanych.
Jakie są objawy uszkodzonego zaworu EGR i jak im zapobiec?
EGR to nic innego jak skrócona nazwa dla zaworu recyrkulacji spalin, którego usterki przypominają nieszczelność w układzie dolotowym. Wówczas pojazd traci moc, nadmiernie dymi, wchodzi w tryb awaryjny lub nawet nie odpala.
Istotną rolę odgrywa tu specjalna klapa, która z uwagi na zebrany nagar lub mechaniczną usterkę, po prostu nie domyka się, pozostając otwartą. Jest to bardzo niebezpieczne dla kosztownego filtra cząstek stałych oraz układu dolotowego.
USUWANIE EGR
Usuwanie EGR to skuteczny sposób na rozwiązanie problemu z zaworem recyrkulacji spalin. Może go też wyłączyć, zaślepić lub po prostu wyczyścić. Jaki zakres usług wykonamy dla Ciebie i Twojego auta osobowego w ramach serwisu zaworu EGR?
- usuwanie EGR
- emulator EGR
- zaślepianie EGR
- programowe wyłączenie EGR
- wymiana EGR
- naprawa EGR
- czyszczenie EGR
USZKODZONY EGR
Jeżeli Twoje auto napędza silnik diesla, i które zaczęło wyrzucać za sobą czarne chmury sadzy to znak, że dotknął Cię problem zapchanego filtra cząstek stałych, klap wirowych, wtryskiwaczy lub właśnie zaworu EGR. W naszym centrum BMG skutecznie rozprawimy się z napotkanym problemem, a zweryfikujemy go za pomocą diagnostyki komputerowej. Usługę naprawy problemu z EGR wykonamy dla Ciebie na miejscu we Wrocławiu lub dowolnie wskazanym miejscu po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Załóżmy, że źródłem problemu okazał się faktycznie EGR. Co to jest EGR i jakie są objawy jego uszkodzenia? Otóż EGR to tak naprawdę zawór stanowiący układ recyrkulacji spalin. W przypadku samochodów diesla system ten stanowi w głównej mierze źródło filtracji szkodliwych substancji, którego celem jest ochrona środowiska.
Dla posiadacza samochodu diesla, czyli dla Ciebie, zawór ten stanowi tak naprawdę jeden z najczęstszych problemów. Poziom eksploatacji tego układu jest naprawdę wysoki, wobec czego stanowi tą jedną z najbardziej popularnych usterek w samochodach uposażonych w silnik wysokoprężny.
Problem z EGR dotyczy głównie zacięcia się systemu w konkretnej pozycji, co powoduje nieszczelność zbliżoną swymi skutkami do tej z systemu w układzie dolotowym. Rozszczelnienie jest więc powodem podobnych objawów, polegających na ”kopceniu z rury”. Usterki z elektrozaworem EGR pojawiają się najczęściej w skutek wyłącznie miejskiej eksploatacji samochodu.
CZYSZCZENIE EGR, ZAŚLEPIANIE EGR, USUWANIE EGR, REGENERACJA EGR
Jakie są metody naprawy wadliwego systemu EGR? Tak naprawdę jest na to kilka sposobów, wymaga ona jednak dużego doświadczenia, skutecznej diagnostyki komputerowej oraz specjalistycznego oprogramowania. W naszym centrum BMG mamy wszystko czego Ci potrzeba, włącznie z doświadczonym zespołem mechaników.
Owszem, można kupić nowy zawór EGR jednak będzie to drogie rozwiązanie. System ten podobnie jak filtr cząstek stałych jest drogim elementem eksploatacyjnym, a kupno nowego i tak gwarantuje rozwiązanie jedynie do czasu kolejnej usterki. Takie czasy. Jeżeli jednak zdecydujesz się na zakup nowego elektrozaworu, pamiętaj aby zakupić nowy system.
Skutecznym i tanim rozwiązaniem problemu może okazać się na początek zwykłe czyszczenie EGR, ponieważ problem z jego funkcjonowaniem może być zależny od zgromadzonej wokół sadzy i oleju – tak zwanego nagaru. Jeżeli zawór nie został jeszcze uszkodzony, jest szansa, że będzie działał ponownie.
Jeśli to nie pomoże, następnym krokiem jest zaślepienie EGR, konkretnie czujnika EGR co wiąże się również z programową modyfikacją układu, wymagającą doświadczenia i odpowiedniej klasy sprzętu. Rozwiązanie to jest jednak najskuteczniejszym sposobem na pozbycie się usterki, a przede wszystkim jest gwarancją, że problem nie powróci. Po przeprogramowaniu czujnika EGR Twoje auto zacznie jeździć jak nowe.
Ostatecznym rozwiązaniem jest regeneracja zaworu EGR, która ma na celu naprawdę wadliwego systemu. Rozwiązanie to jest alternatywą dla dwóch powyższych metod, jednak to w ostateczności sam Klient decyduje o finalnej metodzie usunięcia usterki. Pamiętaj, że każdy samochód to osobny pacjent, dlatego przede wszystkim diagnostyka i analiza sytuacji, a następnie wybór optymalnego rozwiązania dedykowanego dla Ciebie.
A jak sprawdzić EGR?
Zawsze, ale to zawsze wyłącznie w specjalistycznym miejscu, takim jak nasze.