Usuwanie, zaślepienie, wyłączanie EGR - o co chodzi i jak to robimy?

Usuwanie, a tak właściwie zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin (EGR) wraz z jego programowym wyłączeniem jest w pełni bezpieczne dla silnika i pozostałych podzespołów. Zabieg ten jest konieczny w momencie kiedy zwykłe czyszczenie EGR nie pomaga, a klapa zaworu z uwagi na usterkę, stale pozostaje w pozycji otwartej. Taka sytuacja nie wróży nic dobrego, mało tego, czyni wiele zła dla kosztownego filtra cząstek stałych, mogąc go doszczętnie uszkodzić!

Dlatego tak ważne jest niebagatelizowanie sytuacji, w której pojazd traci moc, nadmiernie dymi lub wchodzi w tryb awaryjny.

Jakie pojazdy obsługujemy?

Samochody osobowe
BMG icon

Samochody osobowe

Obsługujemy praktycznie wszystkie samochody osobowe, oferując kompleksową usługę – od diagnostyki, po zaślepienie zaworu oraz nową mapę.

Pojazdy ciężarowe
BMG icon

Pojazdy ciężarowe

Pojazdy ciężarowe, w przeciwieństwie do większości aut osobowych, muszą zarabiać na siebie. W sytuacji problemu z zaworem EGR służymy pomocą nie tylko we Wrocławiu, ale całej Polsce, a nawet w innych krajach!

Maszyny budowlane
BMG icon

Maszyny budowlane

Maszyny budowlane, podobnie jak samochody ciężarowe, nie mogą pozwolić sobie na nierentowną przerwę. Dlatego służymy pomocą, oferując usługi z dojazdem do Klienta.

Opinie naszych klientów

Назар Наконечний
Назар Наконечний
07:06 17 Oct 23
Polecam! Bardzo profesjonalna i przemiła obsługa.
P MO
P MO
13:20 07 Oct 23
Adblue / Peugeot 3008 1.5hdi - wszystko ok, miła obsługa, polecam
Grzegorz Rojek
Grzegorz Rojek
06:59 25 Sep 23
Robert
Robert
09:33 24 Sep 23
Miałem problem z DPF i EGR w moim mondeo MK4 przedlift. Po wysłaniu zapytania do różnych warsztatów BMG zareagował najszybciej. Miła,kulturalna i profesjonalna obsluga plus dogodny termin równa się drugie życie mojego pojazdu. Szczerze polecam👍
Łukasz Karulek
Łukasz Karulek
16:14 22 Sep 23
Pełna profeska! Zostawiłem auto na chip tuning, przyrost mocy ze 130 do 200 koni, przeszło to moje najśmiejsze oczekiwania. Leci teraz jak rakieta :) Panowie bardzo mili i rzeczowi, profesjonalnie odpowiadają na wszelkie pytania. Każdemu polecam wizytę w tym miejscu! :)
Krystian Kadłubowski
Krystian Kadłubowski
12:54 16 Sep 23
Sprawna, szybka obsługa. Chiptuning w BMW 540i wyszedł bardzo dobrze, po modyfikacjach moc 415 KM oraz moment obrotowy 550 Nm. Po kilku dniach użytkowania auto działa bez zarzutu. Polecam.
Mateusz Klepadło
Mateusz Klepadło
12:58 06 Sep 23
Szybko, sprawnie, wzorowy kontakt ;)Robota tez klasa i dość szybko zrealizowana nawet koledzy pomogli z innym problemem i po wizycie tez dopytywali czy wszystko ok, mocno polecam
Mirosław Barszczewski
Mirosław Barszczewski
18:12 01 Sep 23
Profesjonalizm i perfekcja!
Szymon Koźbielski
Szymon Koźbielski
13:34 29 Aug 23
Szybko i fachowo wykonana usługa.
Leanid Semianiuk
Leanid Semianiuk
09:18 29 Aug 23
Zostawiliśmy pojazd Renault Master na naprawę EGR, po naprawie jak pojazd wyjechał w trasę, stracił moc i komputer nie pokazał żadnego błędu. Wróciliśmy na "serwis", gdzie panowie z BMG powiedzieli że sprawdzą i to zrobią, ale po 2 tygodniach dowiedziałem się że oni nie mają pojęcia co się stało, gdy zabrałem do innego serwisu i po weryfikacji powiedzieli, że EGR został naprawiony w zupełnie nie prawidłowy sposób, zostało wgrane nie prawidłowe oprogramowanie i to że robota wykonany bardzo kiepska, wróciłem jeszcze do BMG i po przekazaniu tej informacji, panowie podjęli próbę naprawić to jeszcze raz i tym razem zepsuli całkowicie główny sterownik i auto zostało scholowane do innego serwisu. Między tym wszyscy z BMG poszli sobie na urlop i nawet mnie o tym nie poinformowali, co jest dla mnie zbyt ważne, ponieważ dzięki temu pojazdowi zarabiam na życie. Minął 5 tydzień panowie wrócili z urlopu i mnie poinformowali, że auto zrobione i jest gotowe. Zabieram swoją kochaną renówkę, a ona nie ma mocy, na komputerze brak usterek, niby wszystko działa a mocy nie ma. Odstawiłem pojazd do innego serwisu i się okazało, że oni założyli sterownik od innego pojazdu, jakimś cudem wgrali jeszcze od innego pojazdu oprogramowanie i skasowali kolumnę błędów żeby nie było widać błędów. MASAKRA!!! Co prawda wrócili mi 60% zapłaconej kwoty faktury, ale wydałem w innym warsztacie na nowy sterownik i wgranie prawidłowego oprogramowania 5 tyś zł. po czym Renówka poleciała pracować w pełnej mocy.DRAMAT!!! Ostrzegam i nie polecam oddawać swój pojazd do naprawy do tego "warsztatu"________________________________________Odpowiedz na odpowiedz właściciela BMG1) Od momentu zakupu nie było NIC robione ze sterownikiem i żadnej wcześniejszej modyfikacji nie było! Auto przyjechało z błędem EGR co świadczy że tabela błędów nie była skasowana, a po naprawie serwisu BMG wyjechało bez żadnego błędu, nawet gdy mechanicznie odłączałem jakąkolwiek wtyczkę. (Przed przyjazdem do BMG nie dawałem auta do innych serwisów z tą usterką)2) Temat pytań filtra DPF wynika z tego, że chciałem naprawić pojazd jak najszybciej i szukałem inne przyczyny usterki i to było tylko jako (czy może być przyczyną usterki DPF?)3) Faktycznie było uzgodnione z serwisem, że będzie założony przez nich nowy(używany) sterownik, ale nie myślałem że będzie założony od innego pojazdu! (mam ten wymieniony przez BMG sterownik, mogę go oddać do weryfikacji )4) Na sam koniec zostało wgrano to samo oprogramowanie jak twierdzi właściciel warsztatu - z tego wynika pytanie, ale dlaczego w taki razie przyjechałem z błędem od EGR, a na sam konie wyjechałem bez błędu ? czy jest to możliwe na tym samym oprogramowaniu?5)Na państwa wątpliwości co do moich kosztów, mogę przedstawić fakturę za naprawę z innego serwisu i przekazać kontakt do mechanika który tym się zajmował (dla weryfikacji co było robione przy moim aucie)Bardzo panu dziękuję za odpowiedź, która świadczy że pan nawet nie zna tematu do końca i wymyśla nowe okoliczności.
Rob J
Rob J
14:57 28 Aug 23
Szybko sprawnie i bezproblemowo, auto jezdzi inaczej, lepiej. Polecam !
Paulina Figurska
Paulina Figurska
13:21 09 Aug 23
Bardzo polecam! Dziś robiony chiptuning. Komunikacja, umówienie terminu, wykonanie - wszystko sprawnie i bez zarzutu.
Krzyś Tarkiewicz
Krzyś Tarkiewicz
14:17 08 Aug 23
Z perspektywy modów w 3 autach a 4 tym kompletnej naprawy elektroniki daje 5 gwiazdWeryfikacja OPINI.Jedno z nich padło. Auto poszlo do naprawy, koszt 12500 zł z czego okolo 7000zl to przez źle skonfigurowany soft i mapę błędów praktycznie usunietą.
Damian Zienkiewicz
Damian Zienkiewicz
13:23 04 Jul 23
Serdecznie polecam BMG tuning pod kątem obsługi / hamowni.W dniu dzisiejszym udałem się na badanie mocy na hamowni mojego auta.Specjalista dokonał pomiaru, wytłumaczył ewentualne problemy które mogą powstać na skutek błędnego podejścia do mojego auta przez innego mechanika(tunera) - delikatnie mówiąc.Tłumaczył rzetelnie, empatycznie słuchał, a sama obsługa zarówno Pana technika jak i osoby umawiajacej wizytę oceniam na konkretne 10/10.Jedyne co było negatywne to awaria drukarki, która nie wydała mi wydruku na czas, więc dostanę go mailem - lecz nie wpływa to w żaden sposób na opinie.Oby tak dalej obsługiwano klientów!Pozdrawiam cały zespół :)
Remigiusz Zapolski
Remigiusz Zapolski
13:46 26 Jun 23
Samochód stary ale Panowie się nim z zajęli należycie. Zakres prac egr,dpf,klapy off oraz chiptuning. Silnik 1.9 jtd 150 km w Saabie 9-5. Po wykonanych pracach auto zmieniło charakterystykę jazdy nie do poznania. Za pierwszym podejściem nie udało się zostały wykryte usterki, czyli podejście odpowiedzialne. Porównując przebiegi krzywych momentu i mocy z prezentacjami internetowymi innych firm, nie spotkałem się z analogicznymi wykresami oraz uwzględniono moje uwagi na temat osiągów przy wyższych obrotach - wniosek program to nie gotowiec, tylko dopasowany do samochodu indywidualny set.
Aneta
Aneta
10:41 24 Apr 23
Witam,Zdecydowanie polecam firmę BMG Tuning Wrocław.Oddałam w ich ręce Citroena Jumpera 2.0 blue HDI 163km. W aucie było usuwane programowo Ad blue (pojawil sie komunikat ze za 400km auta nie da sie odpalic) i była zwiększona moc silnika z racji ze bus jest w trakcie przeróbki na kampera wiec się przyda.Po 3 godzinkach byl telefon, że auto jest gotowe do odbioru.Samochód zyskal na dynamice, żwawiej przyspiesza, a komunikaty od Ad blue zniknęły na dobre.Jestem bardzo zadowolona z ich pracy. Polecam.
Remigiusz Perskawiec
Remigiusz Perskawiec
20:25 02 Mar 23
Dzisiaj w firmie BMG TUNING został zrobiony program mojego BMW G31 530d 265 Koni oraz zabieg wyłączenia Adblue i chcę powiedzieć że jestem bardziej niż zadowolony🙂👌 Seria wyszła dużo wyższa niż deklarowana przez BMW. Panowie z BMG stwierdzili że jednostka napędowa mojego BMW jest bardzo zdrowa. Po modyfikacji wyszło 329,3 KM i 692,5 Nm! Jest super! Po modyfikacji udałem się do De gdzie na autostradzie bez problemu osiągnąłem prędkość 265 Km/h i myślę że można osiągnąć więcej. Elastyczność silnika jest teraz niesamowita. Jestem bardzo zadowolony z modyfikacji którą chłopacy zrobili. Pełen profesjonalizm. Cena również jak dla mnie nie wygórowana. Mogę z czystym sumieniem polecić firmę BMG TUNING !
Kacper S
Kacper S
21:04 07 Nov 22
Usługa wykonana na bardzo wysokim poziomie. Dobry kontakt z serwisem. Znakomite efekty. Oddałem samochód w dobre ręce. Dało się odczuć zainteresowanie tym, żeby samochód jeździł dobrze, a nie tylko wykonaniem kolejnego zlecenia. Liczby na hamowni nie do końca oddają to jak bardzo zmieniła się dynamika jazdy. W połączeniu z wydechem i hamulcami M-Performance czysta radość.
Jarek Grybel
Jarek Grybel
06:08 10 Nov 21
Polecam / Pełen Profesjonalizm / Na Końcu Uśmiech Klienta 😁🏎🏎🏎
Wiktor
Wiktor
17:42 21 Sep 21
Kawa wypita , chip zrobiony , auto mniej spala i szybciej przyspiesza. Cena też bardzo dobra , w dodatku można było sporo się dowiedzieć od mechanika. Ja jestem zadowolony i mogę śmiało polecać.
Krzysztof Popczyk
Krzysztof Popczyk
11:10 13 Aug 21
Super obsługa, profesjonalne podejście do klienta, oby więcej takich firm świadczących usługi związane z naprawą samochodów. Ja zdecydowanie poleca i warto było jechać do nich 60 km.
Ireneusz Kwiatkowski
Ireneusz Kwiatkowski
23:04 27 Jul 21
Zrobilem czip tuning w firmie BGM Wroclaw 27 07 2021 i wyjechalem o 14 pacjent to Audi q7 4,2 tdi i do teraz czyli 28 07 2021 banan z twarzy niechce mi zejsc a wszyscy co sie tak cieszysz a ja na to przejedz sie moja q7 wrazenia z jazdy niesamowite znaja sie w 100% polecam warto jechac do nich nawet 1000km i napewno tam wróce z nastepnymi modyfikacjami z 320ps wykrzesano 370ps po prostu czarodzieje Pozdro BGM
Krzysztof Szalek
Krzysztof Szalek
20:44 16 Jul 21
Bardzo konkretne i profesjonalne podejście do klienta. Bez nawijania makaronu na uszy-ta praca jest zarówno pasja tych chłopaków.Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.Moja X5 m50d spala po nowej mapce ok. 1,5l/100km mniej. Jak jej gniotę po 220-240km/h to do pół l/100km więcej.
Damian K
Damian K
05:34 10 Jul 21
Obsługa na najwyższym poziomie. Panowie znają się na swojej robocie. Problem w postaci dpf-a został usunięty w umówionym czasie pomimo utrudnionego dostępu. Cena nie uległa zmianie, co nie jest niestety standardem u wszystkich. Auto złapało drugi oddech, będę polecał i na pewno jeszcze wpadnę na chipa.Peugeot 508Dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Patryk Rogowicz
Patryk Rogowicz
17:46 12 Jun 21
pacjent mercedes w212fl 2.2 cdi 170KM/400Nm pierwsze hamowanie pokazało 185KM/390Nm Stage 1 podniesienie mocy do 208KM/430Nm, usługa była prezentem na dzień ojca, auto miałem do dyspozycji dosłownie na chwile, zostałem obsłużony szybko, sprawnie i profesjonalnie, bez zbędnych niespodzianek, wybór padł na bmg bo zależało mi na bezproblemowej usłudze, nie zawiodłem się, a radość ojca bezcenna jeszcze raz wielkie dzięki za znalezienie terminu
Następne Opinie
js_loader

Skontaktuj się z nami!

Jeśli Twój pojazd nadmiernie dymi, stracił moc, a na desce rozdzielczej pojawił się „check engine”, koniecznie reaguj, aby nie pojawiły się kolejne uszkodzenia na większą skalę.

Jeśli posiadasz samochód osobowy odwiedź nas we Wrocławiu, a jeżeli jesteś w posiadaniu pojazdu ciężarowego lub maszyny budowlanej, możemy podjechać we wskazane przez Ciebie miejsce!

Odezwij się do nas i bez zobowiązań ustal termin wizyty lub zaczerpnij więcej informacji.

Pomóżcie mi, chcę ustalić termin!

FAQ

Tak.

Negatywne skutki zarówno dla środowiska jak i samego pojazdu niesie za sobą wyłącznie bagatelizowanie usterki, a nie jej naprawa.

Tak naprawdę nie o usuwanie chodzi, bo nic nie znika, a o fizyczne zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin, za pomocą sprawdzonej i bezpiecznej metody.

Zaślepienie EGR to tak naprawdę sposób na pozbycie się problemów od strony wadliwej klapy, ale należy pamiętać, że taka interwencja musi zostać wzbogacona o wyłączenie zaworu z poziomu komputera, bo w innym przypadku uszkodzony zostanie filtr cząstek stałych!

Programowe wyłączenie EGR to nieodzowny element całej usługi zakładając profesjonalizm i gwarancje jakości w miejscu, w którym wykonywana jest usługa!

Poza diagnostyką i fizycznym zaślepieniem układu ingerencja w mapę jest konieczna. Tylko tak kompleksowa usługa daje gwarancję na bezpieczne i skuteczne pozbycie się problemów z nadmiernym kopceniem, brakiem mocy i wchodzeniem jednostki w tryb awaryjny.

Cena za usuwanie EGR czyli programowe wyłączenie zaworu recyrkulacji spalin oraz fizyczne zaślepienie to z reguły kwoty w okolicach od 500 zł netto do 700 zł netto dla aut osobowych i wartości wyższe dla pojazdów ciężarowych i maszyn budowlanych.

Jakie są objawy uszkodzonego zaworu EGR i jak im zapobiec?

EGR to nic innego jak skrócona nazwa dla zaworu recyrkulacji spalin, którego usterki przypominają nieszczelność w układzie dolotowym. Wówczas pojazd traci moc, nadmiernie dymi, wchodzi w tryb awaryjny lub  nawet nie odpala.

Istotną rolę odgrywa tu specjalna klapa, która z uwagi na zebrany nagar lub mechaniczną usterkę, po prostu nie domyka się, pozostając otwartą. Jest to bardzo niebezpieczne dla kosztownego filtra cząstek stałych oraz układu dolotowego.

 

USUWANIE EGR

Usuwanie EGR to skuteczny sposób na rozwiązanie problemu z zaworem recyrkulacji spalin. Może go też wyłączyć, zaślepić lub po prostu wyczyścić. Jaki zakres usług wykonamy dla Ciebie i Twojego auta osobowego w ramach serwisu zaworu EGR?

  • usuwanie EGR
  • emulator EGR
  • zaślepianie EGR
  • programowe wyłączenie EGR
  • wymiana EGR
  • naprawa EGR
  • czyszczenie EGR

 

USZKODZONY EGR

Jeżeli Twoje auto napędza silnik diesla, i które zaczęło wyrzucać za sobą czarne chmury sadzy to znak, że dotknął Cię problem zapchanego filtra cząstek stałych, klap wirowych, wtryskiwaczy lub właśnie zaworu EGR. W naszym centrum BMG skutecznie rozprawimy się z napotkanym problemem, a zweryfikujemy go za pomocą diagnostyki komputerowej. Usługę naprawy problemu z EGR wykonamy dla Ciebie na miejscu we Wrocławiu lub dowolnie wskazanym miejscu po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.

Załóżmy, że źródłem problemu okazał się faktycznie EGR. Co to jest EGR i jakie są objawy jego uszkodzenia? Otóż EGR to tak naprawdę zawór stanowiący układ recyrkulacji spalin. W przypadku samochodów diesla system ten stanowi w głównej mierze źródło filtracji szkodliwych substancji, którego celem jest ochrona środowiska.

Dla posiadacza samochodu diesla, czyli dla Ciebie, zawór ten stanowi tak naprawdę jeden z najczęstszych problemów. Poziom eksploatacji tego układu jest naprawdę wysoki, wobec czego stanowi tą jedną z najbardziej popularnych usterek w samochodach uposażonych w silnik wysokoprężny.

Problem z EGR dotyczy głównie zacięcia się systemu w konkretnej pozycji, co powoduje nieszczelność zbliżoną swymi skutkami do tej z systemu w układzie dolotowym. Rozszczelnienie jest więc powodem podobnych objawów, polegających na ”kopceniu z rury”.  Usterki z elektrozaworem EGR pojawiają się najczęściej w skutek wyłącznie miejskiej eksploatacji samochodu.

 

CZYSZCZENIE EGR, ZAŚLEPIANIE EGR, USUWANIE EGR, REGENERACJA EGR

Jakie są metody naprawy wadliwego systemu EGR? Tak naprawdę jest na to kilka sposobów, wymaga ona jednak dużego doświadczenia, skutecznej diagnostyki komputerowej oraz specjalistycznego oprogramowania. W naszym centrum BMG mamy wszystko czego Ci potrzeba, włącznie z doświadczonym zespołem mechaników.

Owszem, można kupić nowy zawór EGR jednak będzie to drogie rozwiązanie. System ten podobnie jak filtr cząstek stałych jest drogim elementem eksploatacyjnym, a kupno nowego i tak gwarantuje rozwiązanie jedynie do czasu kolejnej usterki. Takie czasy. Jeżeli jednak zdecydujesz się na zakup nowego elektrozaworu, pamiętaj aby zakupić nowy system.

Skutecznym i tanim rozwiązaniem problemu może okazać się na początek zwykłe czyszczenie EGR, ponieważ problem z jego funkcjonowaniem może być zależny od zgromadzonej wokół sadzy i oleju – tak zwanego nagaru. Jeżeli zawór nie został jeszcze uszkodzony, jest szansa, że będzie działał ponownie.

Jeśli to nie pomoże, następnym krokiem jest zaślepienie EGR, konkretnie czujnika EGR co wiąże się również z programową modyfikacją układu, wymagającą doświadczenia i odpowiedniej klasy sprzętu. Rozwiązanie to jest jednak najskuteczniejszym sposobem na pozbycie się usterki, a przede wszystkim jest gwarancją, że problem nie powróci. Po przeprogramowaniu czujnika EGR Twoje auto zacznie jeździć jak nowe.

Ostatecznym rozwiązaniem jest regeneracja zaworu EGR, która ma na celu naprawdę wadliwego systemu. Rozwiązanie to jest alternatywą dla dwóch powyższych metod, jednak to w ostateczności sam Klient decyduje o finalnej metodzie usunięcia usterki. Pamiętaj, że każdy samochód to osobny pacjent, dlatego przede wszystkim diagnostyka i analiza sytuacji, a następnie wybór optymalnego rozwiązania dedykowanego dla Ciebie.

 

A jak sprawdzić EGR?

Zawsze, ale to zawsze wyłącznie w specjalistycznym miejscu, takim jak nasze.