Wadliwe klapy wirowe
Wadliwe klapy wirowe powodują nieszczelność w układzie dolotowym, któremu poza wyświetleniem błędu komputera, towarzyszy spadek mocy. Bagatelizowanie problemu może być początkiem poważnych i kosztownych awarii silnika.
Diagnostyka komputerowa i nowa mapa
Aby upewnić się co do przyczyny usterki, zanim zaczniemy jakiekolwiek prace nad usunięciem klap, najpierw wykonamy darmową diagnostykę komputerową. Jednak usunięcie klap, to nie wszystko! Konieczna jest nowa mapa, którą napiszemy specjalnie dla Twojego auta.
Usuwanie i zaślepianie klap wirowych
Usuwanie oryginalnych klap wirowych i zastąpienie ich specjalnymi „zaślepkami” pozwala uniknąć poważnych i kosztownych uszkodzeń silnika. Zabieg ten jest w pełni bezpieczny dla samochodu i jego podzespołów oraz nie wpływa na przekroczenie norm ekologicznych. Masz pytania? Dzwoń: 790 454 283
Klapy wirowe - usuwanie, zaślepienie i programowe wyłączenie
Klapy wirowe to kolejny z „wynalazków”, który miał poprawić ekologię i działać na korzyść środowiska i jednostek silnikowych, a w praktyce temu pierwszemu niespecjalnie pomaga, a drugiemu może poważnie zaszkodzić.
Metoda usuwania klap wirowych, które z uwagi na zabrudzenia przestają poprawnie działać, jest dobrą i wskazaną praktyką, w pełni bezpieczną dla obu podmiotów, a wiąże się z zaślepieniem klap w kolektorze specjalnymi wkładkami, dobranymi do danego modelu. I najważniejsze na koniec.
Praktyce usuwania klap wirowych i zastępowaniu ich wysokiej jakości zaślepkami, konieczne jest przeprogramowanie sterownika (ECU), które wyłączy klapy również z poziomu komputera. Bez nowej mapy, usuwanie klap spotęguje tylko kolejne problemy!
Diagnostyka komputerowa
Zanim zaczniemy prace przy Twoim aucie, najpierw upewnimy się czy problem faktycznie dotyczy wspomnianych klap wirowych!
Usuwanie i zaślepienie klap wirowych
Jeżeli diagnostyka wykaże problemy z klapami, wówczas wykonamy usługę ich usunięcia i zastąpienia specjalnymi zaślepkami, wykonanymi z wysokiej jakości materiałów.
Nowa mapa i wyłączenie klap
Fizyczna ingerencja to tylko połowa sukcesu! Konieczne jest umiejętne przeprogramowanie sterownika i napisanie nowej mapy, która wyłączy element z poziomu komputera.
Opinie naszych klientów
Skontaktuj się z nami!
Jeżeli chcesz zapobiec uszkodzeniom swojego auta, spadkom mocy i problemów wynikających z zastosowania klap wirowych w Twoim samochodzie, odezwij się do nas. Z przyjemnością umówimy termin dla Twojej wizyty lub odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania.
Tak, chcę usunąć to dziadostwo!Nasze realizacje
Aktywny w Mercedesie CLS 350 CDI
20 listopada, 2024
Aktywny wydech w wersji elektronicznej w Mercedesie CLS 350 CDI ✅
»BMW G20 Chiptuning
31 października, 2024
Chiptuning STAGE1 w BMW G20 330i 258 HP, czyli 300 koni mechanicznych za sprawą jedynie modyfikacji sterownika silnika! ✅
»Chiptuning w BMW X4M Competition 510 HP G02
30 października, 2024
Chiptuning w BMW X4M Competition. Nietypowa realizacja, zobacz dlaczego! ✅
»Chiptuning w Peugeot Expert 2.0 Blue HDI 120 HP
28 października, 2024
Chiptuning w modelu Peugeot Expert 2.0 Blue HDI 2.0 120 HP. Auto trafia na naszą listę "fajnych modyfikacji", bo przyrosty są niesamowite! +71 HP oraz 102 NM ✅
»Chiptuning Macan Turbo 3.6 400 HP
18 października, 2024
Chiptuning STAGE1 w Porsche Macan Turbo 3.6 400 HP. Dodatkowe 45 HP i 51 NM ✅
»Chiptuning Ford Kuga 2.0 TDCI 140 HP
17 października, 2024
Chiptuning w modelu Ford Kuga 2.0 TDCI 140 HP. Dodatkowe +46 HP oraz 81 z uwzględnieniem mniejszego spalania!
»FAQ
Jak najbardziej. W innym przypadku nie wykonywalibyśmy tej usługi.
Tak.
W innym przypadku fizyczna interwencja nie ma najmniejszego sensu, gdyż bez programowego wyłączenia klap wirowych w silniku usługa ta nie dość, że nie przyniesie żadnych rezultatów, to będzie tak samo szkodliwa jak niedziałające klapy wirowe.
Cierpieć będzie również środowisko!
Tak jak pisaliśmy powyżej.
Nieumiejętna interwencja fizyczna w ten niewątpliwie wadliwy element, jakim są klapy wirowe, może szkodzić nie tylko pojazdowi, ale również środowisku.
Z tego właśnie względu warto oddać pojazd specjalistom, którzy napiszą nową mapę, bezpieczną dla silnika i środowiska.
Najprościej rzecz ujmując, jest to technologiczny wynalazek, który miał zapobiegać degradacji środowiska, a realnie jest źródłem wielu problemów, a którego główną cechą jest niestety – awaryjność.
Zamysłem działania klap wirowych jest poprawa mieszanki paliwowej poprzez zasysanie powietrza, ale element ten lubi się oderwać i wpaść do środka, generując ogromne koszty naprawy.
Maksymalny koszt usunięcia klap wirowych dla skrajnie najdroższych egzemplarzy to przedział w okolicy 1000 – 1800 zł.
Za to uszkodzenia mogące wynikać z awarii klap wirowych sięgają nawet do kilkunastu lub kilkudziesięciu tysięcy złotych w zależności od modelu, rocznika i silnika.
Usuwanie, zaślepienie i wyłączenie klap wirowych
Jak możemy odzyskać moc w Twoim aucie oraz zapobiec jego poważnym uszkodzeniom? Oferujemy:
- usuwanie klap wirowych
- zaślepienie klap wirowych
- programowe wyłączenie
- serwis klap wirowych
- diagnostyka komputerowa
Diagnostyki klap wirowych dokonamy na samym początku Twojej wizyty w naszym warsztacie.
PROBLEM Z EGR
Jeśli Twoje auto napędza silnik diesla, a Ty podczas jazdy masz wrażenie, że pojazd stracił moc, pojawiła się turbodziura i auto ”nie idzie” w przedziale do 2500 obrotów – to znak, że problem może dotyczyć klap wirowych. Diagnozę tę może potwierdzać dodatkowo wydostający się czarny dym z układu wydechowego. Jeśli taka sytuacja ma miejsce, koniecznie zgłoś się do nas.
Ospałość, brak początkowej reakcji na pedał gazu i odczuwalny spadek elastyczności silnika w dolnych przedziałach obrotów może wynikać z uszkodzenia wspomnianych klap wirowych. W naszym centrum BMG Tuning nie wróżymy z fusów, dlatego by mieć pewność co do finalnej opinii, wykonamy dla Ciebie profesjonalną diagnostykę komputerową, która wskaże przyczynę bolączki.
Jeśli spotkał Cię ten problem, to usługę diagnostyki komputerowej wykonamy dla Ciebie w naszym centrum we Wrocławiu lub dowolnym wskazanym przez Ciebie miejscu. W większości przypadków problemowi klap wirowych towarzyszy nielubiany przez wszystkich właścicieli aut tzw. ”check engine” i jest to kolejny z objawów, które powinny skupić Twoją uwagę na ewentualnej naprawie problemu.
Konstrukcja silników wysokoprężnych ma wiele zalet, ale też standardowe mankamenty, głównie te dotyczące eksploatacji konkretnych podzespołów. Problem z klapami wirowymi polega na zużyciu się uszczelek zapewniających odpowiednie ciśnienie w układzie. Rozszczelnienie układu powoduje natomiast uchodzenie powietrza zmniejszającego ciśnienie wewnątrz układ oraz wydostawanie się oleju na zewnątrz.
Wspomniana nieszczelność układu dolotowego będzie więc bezpośrednio związana ze spadkiem mocy Twojego auta. Towarzyszyć temu problemowi będzie seria wstydliwych dla kierowców diesla, mankamentów. Takich jak przysłowiowe ”kopcenie z rury” i pozostawianie za sobą czarnych chmur w postaci spalanego oleju napędowego.
USUWANIE KLAP WIROWYCH CZY REGENERACJA?
Jedynym potwierdzającym skuteczność zabiegiem jest trwałe usunięcie klap wirowych. Owszem, można je regenerować, jednak ta metoda będzie skuteczna tylko doraźnie. Problem na pewno wróci, podobnie jak nieszczelność w układzie dolotowym. I jest to fakt, z którym musi pogodzić się każdy właściciel auta napędzanego silnikiem diesla.
Usuwanie klap wirowych jest w pełni bezpiecznym dla Twojego samochodu, środowiska i portfela rozwiązaniem, które jesteśmy w stanie zaoferować. By skutecznie rozwiązać problem, wykonamy dla Ciebie profesjonalną diagnostykę komputerową zarówno we Wrocławiu jak i poza granicami miasta.
CZY REGENERACJA KLAP WIROWYCH MA SENS?
Teoretycznie tak. Praktycznie nie. Dlaczego? Regeneracja układu dolotowego będzie rozwiązaniem skutecznym, jednak w bliżej nieokreślonej perspektywie czasowej, problem na pewno powróci. Z reguły szybciej niż myślisz. Z tego właśnie względu najkorzystniejszym rozwiązaniem okazuje się być usuwanie klap wirowych. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że problem nie powróci, a wydatek poniesiony na naprawę usterki, będzie wydatkiem jednorazowym. Usługa usunięcia klap wirowych jest w pełni bezpieczna dla Twojego auta, więc tym bardziej nie ma się co zastanawiać nad regeneracją.
Serwis wykonamy dla Ciebie w pojazdach marki:
- Audi
- BMW
- Mercedes
- Porsche
- Jaguar
- Volvo
- Skoda
- Volkswagen (VW)
- Opel
- Ford
- Seat
- Mazda
- Toyota
- Renault
- Nissan
- KIA
- Citroen
- Peugeot
- i innych