Mercedes CLS Tuning
Mercedes CLS 53 AMG i tuning bazujący na modyfikacji sterownika ECU za sprawą chiptuningu wraz z wymianą frontalnych sekcji downpipe. Jest to wspólnie ustalony z klientem etap początkowych prac przy aucie, docelowo zamontowany zostanie tu kompletny układ wydechowy, który w dość radykalny sposób wyeksponuje uzyskane blisko 500 koni mechanicznych.
Chiptuning modelu Mercedes CLS 53 AMG 2019 3.0 435 HP
Tuning tego konkretnego egzemplarza bazował na modyfikacjach programowych, a także mechanicznych. Chiptuning został wykonany jak zawsze w postaci indywidualnie przygotowanego softu ECU. Biorąc pod uwagę fakt, że modele z tymi trzylitrowymi jednostkami są dość oporne na wszelkiego rodzaju przyrosty (w przeciwieństwie do flagowców 63 AMG z silnikami o większym litrażu), to uzyskany finalny efekt jest naprawdę bardzo dobry.
Z uwagi na dołączany napęd 4matic+, w tym przypadku wykonaliśmy pomiary na naszej hamowni drogowej, zamiast klasycznej, stacjonarnej.
Najpierw racingowe downpipes, następnie kompletny wydech sportowy
W aucie zostały zaplanowane dwa etapy modyfikacji. Pierwszym z nich było strojenie auta na nowej konfiguracji seryjnego wydechu, do którego zaimplementowaliśmy setup sportowych downpipes z katalizatorami 100 CPSI, dodatkowo pokrytych powłoką termiczną. A następnie wykonany zostanie set typu catback, celem uzyskania jeszcze głośniejszego brzmienia. Generalnie wybór katalizatorów nie jest przypadkowy. Zależy nam na przyjemnym basie, mimo, że jest to „zaledwie trzylitrówka”, a dodatkowo chcemy uniknąć „metalicznych dźwięków” przy niższych obrotach połączonych z nieprzyjemnym rezonansem.
Warto zaznaczyć, że dla osób, które nie oczekują radykalnie głośnego wydechu, wymiana samych zaledwie downpipes z katalizatorami robi już sporą różnicę, dźwięk auta jest bardzo przyjemny, basowy, a jednocześnie nie tak głośny, gdyby chcieć wymieniać cały set na rzecz sportowego układu wydechowego. Ale tak właśnie życzy sobie nasz Klient.