BMW M2 Wydech Straight Pipe
Kolejne BMW M2 Competition, w którym przyszło nam modyfikować seryjny, nudny, aktywny wydech. Klient zażyczył sobie możliwie najgłośniejszy i bezkompromisyjny wariant. Pomysł na setup mógł być tylko jeden. Straight pipe z usunięciem seryjnego katalizatora, filtra opf i środkowego tłumika. Aby dać relatywnie jakąkolwiek formę regulacji brzmienia, końcowy tłumik został wydzielony pomiędzy dwie końcówki, by odciąć przelot klapami i przepuścić spaliny przez dwie końcówki. Taki wariant dał możliwość zamknięcia klap z poziomy trybów jazdy i nadal względnie cichego poruszania się po drogach. Bynajmniej jak na tak radykalny setup.
Prace mechaniczne zostały również uwzględnione w ECU. Wykonaliśmy więc zmianę softu z uwzględnieniem wyprogramowania seryjnego katalizatora oraz filtra OPF. Całość dopełnił program pops&bangs, który naprawdę wybudził w tym aucie prawdziwą bestię! Dodamy, że taki setup warto byłoby zestroić, ale Klientowi w zupełności wystarczyła dodatkowa moc z samego wydechu. Gdyby tak wykorzystać potencjał STAGE2, zdecydowanie uzyskalibyśmy tu więcej mocy.
Jak brzmi taki sportowy wydech w BMW M2?
Wydech w takiej konfiguracji naprawdę sieje terror. Co by nie pisać za dużo o tym, po prostu posłuchajcie. Klikając w film i przechodząc do linka na Facebooku zobaczycie w komentarzach więcej materiałów video z tej realizacji. Zakres prac można również obejrzeć na naszej wyróżnionej realizacji na Instagramie.
Chiptuning i STAGE2 w BMW M2 Competition
Zastosowany w takiej konfiguracji układ wydechowy jest doskonałą podstawą do chiptuningu na poziomie STAGE2. Przyrosty dzięki indywidualnej mapie powinny oscylować w okolicy 580 HP oraz 690 NM co daje przyrosty rzędu +170HP oraz 140 NM! Pozostawiając jednak seryjną mapę, nowy układ wydechowy bez katalizatorów, filtra opf i bez strojenia zapewnił przyrosty rzędu +15 HP i 30 NM. Sam wykres też wygląda dużo lepiej.
BMW M2 Exhaust – catless straight pipe with opf off and active rear muffler
Another BMW M2 Competition, in which we had to modify oem, boring, active exhaust. The customer wanted the loudest and uncompromising option ass it possible. So there could be only one setup idea. Straight pipe with stock catalytic converter, opf filter and middle muffler removed. In order to give relatively any form of sound adjustment, the end muffler has been separated between the two terminals to cut off the passage with the flaps and pass the exhaust gases through the two terminals. This variant made it possible to close the flaps with the driving modes and still move relatively quietly on the roads. By no means for such a radical setup.
Mechanical work was also included in the ECU. So we changed the software, taking into account the serial programming of the catalyst and the OPF filter. The whole thing was completed by the pops & bangs program, which really awakened a real beast in this car! We would like to add that it would be worth fine-tuning such a setup, but the customer was completely satisfied with the extra power from the exhaust itself. If we were to use the potential of STAGE2 in this way, we would definitely get more power here.
Check our videos from above! Or at Instagram and Facebook.